رکورد تاریخی افزایش ۲ برابری زائران سردار دلها نسبت به سال گذشته

شهردار کرمان گفت: بر خلاف پیش‌ بینی ها، حضور زائران سردار دلها در کرمان، دو برابر سال گذشته است و این برای شهر کرمان یک رکورد تاریخی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید شعرباف، در برنامه زنده «یک‌ و بیست» شبکه یک سیما که از محل گلزار شهدای کرمان پخش می‌ شد، با بیان اینکه در این ایام شهر کرمان پذیرای مهمان زیادی بوده است، گفت: ابتدا پیش‌ بینی‌ شده بود, که به‌ طور میانگین روزانه حدود ۳۰ هزار نفر و در مجموع در طول دهه مقاومت، بیش از ۳۰۰ هزار زائر برای اقامت و اسکان در کرمان حضور پیدا کنند، اما حضور مردم بیشتر از میزان پیش‌ بینی‌ شده بود.

وی افزود: روز ۱۲ دی ماه، بیش از ۱۵۰ هزار نفر و ۱۳ دی ماه، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر زائر و مجاور در گلزار شهدای کرمان حضور پیدا کرده‌ اند، که این حضور زائران در شهر کرمان، یک رکورد تاریخی برای این شهر و نشان‌ دهنده زنده‌ بودن مکتب شهید حاج‌ قاسم سلیمانی است.

شهردار کرمان، حال ‌و ‌هوای مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دلها را نسبت به سال گذشته، بسیار متفاوت دانست و با بیان اینکه تصور بود با گذشت زمان، حضور افراد کمتر شود، گفت: مشارکت مردم در سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، نشان داد که این تصور اشتباه است.

شعرباف افزود: امسال همه‌ جا موکب‌ های مردمی با تعداد و تنوع بالا دیده می‌ شود و تعداد زائران بین‌ المللی نیز نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی، با بیان اینکه امسال بیش از دو برابر سال گذشته، زائر در گلزار شهدا کرمان حضور دارد و همچنان در حال افزایش است، تصریح کرد: حضور پرشور مردم، از نفس قدسی حاج‌ قاسم سلیمانی ناشی می‌ شود.

شهردار کرمان، با تأکید بر اینکه وجود مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌ قاسم سلیمانی، برکات معنوی و مادی زیادی برای کرمان داشته است، اظهار داشت: در مجموعه پردیسان قائم(عج) و گلزار شهدا، زیرساخت هایی ایجاد شده که برای مردم این شهر ماندگار است و سال‌ به‌ سال هم به این امکانات افزوده خواهد شد.

شعرباف، با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر پاکبان بدون هیچ چشمداشتی در محدودۀ گلزار شهدا و پردیسان قائم(عج) در حال انجام وظیفه هستند، ادامه داد: معاونان شهردار، اعضای شورای‌ اسلامی شهر، شهرداران مناطق و دیگر دست‌اندرکاران نیز با تمام وجود برای برگزاری هرچه بهتر مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ ها و دهه مقاومت، خدمت‌ رسانی می‌ کنند.

وی، با تأکید بر اینکه وحدت و یگانگی در مراسم سالگرد شهادت ‌سردار شهید حاج قاسم سلیمانی موج می‌ زند، خاطرنشان کرد: علیرغم تکثر در فرهنگ و مسایل ایجاد شده در جامعه، مردم به‌ صورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند و رسانه‌ های معاند، باید این حضور مردم را به چشم خود ببینند و باور کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha