ملت ایران در تشییع و سالگرد شهید سلیمانی و شهدای دیگر افتخار آفریدند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی اصحاب علم، فرهنگ و هنر کرمان، گفت: در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز و شهدای همراهش، ملت اسلام افتخار آفریدند که در دهه های اخیر بی نظیر بود و باید قدردان این ملت باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار «غلامرضا سلیمانی»، امروز در گردهمایی اصحاب علم، فرهنگ و هنر کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی بزرگوار و با عظمت جهان اسلام و فرزند ملت ایران در حالی برگزار می شود؛ که ملت بزرگ ایران ذیل تمثال مبارک این شهید افتخار آفرین در گوشه و کنار کشور در مراکز استان ها، شهرها و روستاها پایبندی و دلبستگی خود را به انقلاب اسلامی و امامین انقلاب و مکتب شهید سلیمانی نشان دادند.

وی افزود: در درجه اول باید درود فرستاد به چنین ملتی و در برابر چنین ملت وفادار و فهیمی تعظیم کرد و قدرشناس بود و خدا را شاکر بود که عضو کوچکی از این ملت هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به اینکه در تشییع پیکر این شهید عزیز و شهدای همراهش، ملت اسلام افتخار آفریدند، گفت: این مراسم در دهه های اخیر بی نظیر بود.

سردار سلیمانی، عنوان کرد: برخی تصور می‌ کردند با سپری شدن زمان، شور، حرارت، عشق و علاقه مردم آرام آرام معمولی تر شود؛ اما اجتماعات و حضور مردم نشان داد، که روند علاقه مردم به حاج قاسم، مکتب شهید سلیمانی، راه شهدا و امام شهدا رو به اعتلا است.

وی، با بیان اینکه در کشور عراق شاهد هستیم ۲۰ روز مراسم و برنامه های مختلف و در ایران اسلامی دهه مقاومت و بزرگداشت این شهید عزیز صورت می گیرد، تصریح کرد: این عشق، علاقه و ارادت یک مسئله معمولی نیست و باید مورد بررسی دقیق تر قرار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: صاحبان علم، اندیشه، هنر و رسانه می توانند ما را از مناظر متفاوتی متوجه مکتب شهید سلیمانی‌ و تبیین شخصیت او کنند.

سردار سلیمانی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی را می توان عصر علم، فرهنگ و هنر دانست؛ اما نظام سلطه که به ریشه های این حادثه بزرگ پی برده بود، با انواع روش ها تلاش کرد تحلیات علمی، فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی کند، تا متوقف شود.

سردار سلیمانی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی یک مکتب فرهنگی‌، علمی و هنری است؛ یک فرهنگ متعالی و رهایی بخش است و از همین منظر شهید سلیمانی را یک‌ مصلح بزرگ جهانی می دانیم.

وی تاکید کرد: درست است او را در میدان های جهاد شناختیم، اما حقیقت این است که شخصیت کامل شهید سلیمانی و وجوه متعالی شخصیت ایشان در درجه اول فرهنگی، اجتماعی و علمی و هنری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه ضرورت حضور در مقابل متجاوز به ایران‌ و اسلام ایجاب می کرد؛ شهید سلیمانی، تمام توان خود را در این جبهه گذاشت.

منبع: دفاع مقدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha