فرمانده کل سپاه پاسداران: کلمات در وصف حاج قاسم کم می آوردند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان، گفت: کلمات در وصف حاج قاسم کم می آورند و من که در میانه آن دریای بی کران و سرشار از عشق و ارادت و دلدادگی همچون قطره ای گیر کردم، با خود می اندیشیدم که چطور خداوند به یک انسان این اندازه عظمت و وسعت وجود می بخشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار حسین سلامی در اجلاسیه بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به عنوان حسن ختام دهه مقاومت در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: نیمه شب ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ یک صورت فلکی زیبا با چند ستاره دیگر عروج ملکوتی به عرش اعلا را پیمودند.

وی در ادامه، افزود: نه فقط ایران، بلکه جهان اسلام را رایحه دل انگیز شهادت فرا گرفت و رایحه خوشبوی شهادت این عزیزان در جهان سرشار شد و در ۱۷ دی ماه همان سال در کرمان بی نظیرترین رویداد عاطفی شکل گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه از هر زاویه‌ ای به حاج قاسم نزدیک می‌ شویم، جامع و کامل است، گفت: ابوالفضل حسین انقلاب ما به مرحله‌ ای رسیده بود که باید با شهادتش راه را بپیماید و این یک حیات جدید و یک میدان تاثیر جدید است که خداوند به او بخشیده است.


سردار سلامی اظهار داشت: قدرت به میدان آوردن جوانان، یک عشق بی‌ انتها، یک انگیزه مثمر در حال رویش، باید قاسم با این شکل جدید از اسلام و انقلاب امام و رهبر عزیزمان دفاع و حمایت می‌ کرد.


وی تصریح کرد: شهید سلیمانی مومن بود و بر اساس ایمان، جهان‌ بینی او به قدرت همین بود و چنین انسانی از هیچ قدرتی نمی‌ ترسد، کسی که از خدا بترسد از هیچ قدرت دیگری نمی‌ ترسد و کسی که از خدا نترسد از همه می‌ ترسد، قاسم تقوای الهی داشت و برای همین در هرکاری با صدق وارد و با صدق هم خارج می‌ شد و هیچ کار نیمه‌ تمامی نداشت.


فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تقوا در عین اقتدار به حاج قاسم خضوع می‌ بخشید، در حالی که بسیار قدرتمند بود و با بچه‌ ها مانند پدر مهربانانه با همان روحیات کودکانه برخورد می کرد و دل‌ ها را می‌ ربود و به بزرگترها احترام فوق‌ العاده‌ ای می‌ گذاشت.


سردار سلامی ابراز داشت: شهید سلیمانی در تراز انسان تربیت‌شده مکتب اهل‌ بیت(ع) و ائمه انقلاب ماست، ما ارادت، تبعیت‌ پذیری، تربیت ولایی او را دیده بودیم و دشمن فکر می‌ کرد این نور خاموش می‌ شود. امروز قاسم یک الگو و یک شخصیت قابل تکثیر است و در رجوع به قلب جوانان این را می‌ بینید.


وی به اغتشاشات اخیر کشور اشاره و بیان کرد: حتی در این شرایط سخت انقلاب ما که دشمن با تمام قوای خود به صحنه نبرد با انقلاب ما آمده است؛ با وجود انتشار ده‌ ها هزار دروغ در فضای مجازی که قلب و ذهن جوانان ما را برباید تا ذهن و قلب‌ شان را برباید و نسبت به انقلاب بدبین و متنفر کند و دربرابر انقلاب قرار دهد، اما تمام غضب، زور، گفتارهای فریب دشمن با یک بازه ۱۰ روزه دلدادگی جوانان این سرزمین، شست‌وشو شد.


فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: شهادت قاسم برای همین بود که امروز این حجت نورانی در مقابل چشمان نوجوانان و جوانان ما بدرخشد و همه به او نگاه کنند مانند یک ستاره و از او هدایت بگیرند و این فلسفه شهادت اوست و این داستان ادامه دارد.


سردار سلامی اظهار داشت: ما به دشمنان‌ مان گفته بودیم با همین جوانان سراغ شما می‌ آییم و الان قبل از صحبتم یک دختر نوجوان آمده بود و تقاضای انتقام می‌ کرد. به آمریکایی‌ ها می‌ گوییم؛ ببینید شعله‌ های انتقام و غضب در این نسل‌ های جدید چقدر رویش کرده است و شما خطا کردید و قابل بازگشت هم نیست، انتقام باقیست و هر روز گرفته می‌ شود.


وی اظهار داشت: برای آمران این صحنه غم‌ انگیز داستان انتقام باقی است و دیر یا زود انتقام خون شهید سلیمانی را خواهیم گرفت. به دشمنان‌ مان می‌ گوییم بیرق انقلاب برافراشته است، قاسم در چهره‌ های جدید همچنان در حال پیشروی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران: کلمات در وصف حاج قاسم کم می آوردند

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: حرکت انقلاب متوقف نمی‌ شود و ریشه‌ های این شجره در وجود مردم ماست و هیچ‌ کس نمی‌ تواند آن را متزلزل کند. هرگز خواب آشفته نبینید و این نظام مستحکم‌ تر از همه نظام‌ هاست و مردان و زنان قدرتمندی از انقلاب‌ شان دفاع می‌ کنند و اگر کوه‌ ها بلرزند، اینها نمی‌ لرزند، بی‌ جهت دچار محاسبات غلط نشوید.


وی اظهار داشت: دستاوردها پا برجا هستند، ما تازه اول راه هستیم و پیش می‌ رویم، مشکلات‌ مان را حل می‌کنیم، اما سازش یا تسلیم در مقابل دشمن هرگز، این مملکت به خدا پیوسته است و شهیدان بزرگ و این حجت‌ های الهی ما را برای پیمودن قله‌ ها آماده می‌ کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: در این روز بزرگترین رویداد عاطفی در کرمان شکل گرفت، همه چشم‌ ها چشمه سار اشک بود و همه مردم از خانه هجرت کردند، تا در عروج آسمانی حاج قاسم شرکت کنند.

سردار سلامی، ادامه داد: در آن روز همه از خود بی خود بودند، احساس آن لحظات غم انگیز را نمی توان ترسیم کرد و کلمات از بیان عمق عواطف و روح های غم دیده مردم استان کرمان عاجز بود.

وی ابراز داشت: کلمات در وصف حاج قاسم کم می آورند و من که در میانه آن دریای بی کران و سرشار از عشق و ارادت و دلدادگی همچون قطره ای گیر کردم، با خود می اندیشیدم که چطور خداوند به یک انسان این اندازه عظمت و وسعت وجود می بخشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: این چه حکمتی است؛ که یک نفر این اندازه نزد خداوند عزیز می شود، که همه قلب ها، دل ها و چشم ها برای او بگریند، البته خداوند پاسخ این سئوالات را داده است؛ اگر کسی عمل صالح انجام دهد، خداوند او را محبوب دلها قرار می دهد.

سردار سلامی بیان کرد: هرگز شعله های این عشق خاموش نمی شود و حرارت دلها هرگز فرو نمی نشیند و این خورشید درخشان هرساله طلوع می کند و هرگز غروب نمی کند بلکه هرچه به میانه آسمان نزدیک می شود خوش رخسارتر، دیدنی، جذاب تر و دلنوازتر ظاهر می شود و این تصویر معنوی قاسم عزیز ما است.

وی تصریح کرد: او به مرزی رسید که باید با شهادتش راه را بپیماید و این یک حیات جدید است که خداوند به او بخشید، قدرت به میدان آوردن همه جوانان در همه جغرافیا، حجت پایان ناپذیر و عشق بی انتها و انگیزه مستمر در حال رویش بود و قاسم باید با این شکل جدید از اسلام و انقلاب و مقام معظم رهبری دفاع و حمایت می کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: برای توصیف عظمت کار او در زمان حیات و هندسه ای که او در جهان سیاست آفرید، باید به نقشه ذهنی دشمنان رجوع کنیم، زیرا آنها می خواستند آنجا را در سیطره بگیرند و او تمامی این نقشه ها را باطل کرد.

سردار سلامی اذعان داشت: آنها می خواستند تمامی منطقه و مساحت جغرافیای جهان اسلام را با لشکرکشی و هیمنه نظامی در اشغال خود بگیرند، آنها آمدند تا با صف آرایی قدرت تمام اسلام را تسخیر کنند، تا بر انقلاب ایران یورش بیاورند و موجودیت و استقلال مسلمانان را از آنان بگیرند.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی اجازه نداد مسلمانان آواره شوند و از نوامیس مسلمین با غیرت علوی دفاع کرد، اینگونه ایستاد و جهاد برای او بابی از بهشت بود که به روی بندگان خاص باز می شود، شهید سلیمانی در میدان جهاد زینتی از ولایت داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران: کلمات در وصف حاج قاسم کم می آوردند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: او ذوب در ولایت و از آن تفکیک ناپذیر بود، حاج قاسم یک راهنما نبود، بلکه خود راه بود، خود راه را می ساخت و می پیمود و امروز اگر به او نگاه کنیم راه را می‌آموزیم و این راه و مکتب ما است.

سردار سلامی گفت: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام بود هر فرصتی می‌یافت قرآن می خواند، می‌ توان با واژه قرآن شخصیت او را ترسیم کرد و رخسار زیبایی قرآنی را می توان با آهنگ وحی نگاشت.

وی اضافه کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی برای این بود، که امروز این حجت نورانی در مقابل چشان جوانان و نوجوانان ما بدرخشد و همه به او مانند یک ستاره نگاه کنند و هدایت شوند و این فلسفه شهادت اوست و این داستان ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران، بیان کرد: ما به دشمنانمان گفته بودیم با همین جوانان سراغ شما می آئیم. به آمریکا می گوئیم شعله های انتقام و غضب در نسل های جدید چقدر رویش کرده است و شما خطا کردید.

سردار سلامی اضافه کرد: این انتقام قابل بازگشت هم نیست و انتقام باقی است، گرچه هر روز انتقام گرفته می شود، اما برای آمران این صحنه هولناک و غم انگیز حتما آنگونه رهبر عزیزمان فرمودند؛ داستان انتقام باقی است و خواهیم رفت دیر یا زود.

وی اظهار کرد: به دشمنانمان می گوییم بیرق انقلاب برافراشته است. حاج قاسم در چهره های جدید همچنان در حال پیشروی است و حرکت انقلاب متوقف نمی شود و ریشه های این شجره مبارک در اعماق ایمان مردم ما مستحکم است و هیچ کس نمی تواند آن را متزلزل کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دستاوردها پابرجا هستند و ما تازه اول راه هستیم و پیش می رویم. مشکلاتمان را حل می کنیم و هرگز سازش یا تسلیم در مقابل اراده دشمن در منطق مومنان جایگاهی ندارد.

سردار سلامی تاکید کرد: این مملکت به خدا پیوسته است و به شهیدان بزرگ و این حجت های الهی ما را برای پیمودن قله ها آماده می کند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان کوچک ترین سرباز اسلام و وطن از مردم کرمان صمیمانه سپاسگزارم که رابعینی از زائران فرمانده رشید ما میزبانی کردید، و از همه مسئولان استان و کسانی که به مردم خدمت کردند، بسیجیان عزیز، مردم مهربان این دیار و موکب داران از همه صمیمانه تشکر می کنم. این وفاداری شما برای ما الهام بخش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha