سیر صعودی فوتی ها و مبتلایان به کرونا در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از بستری ۵۹ نفر و جان باختن ۴ نفر دیگر طی یک هفته گذشته بر اثر کرونا در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی در خصوص آمار هفتگی استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹، از ۱۴٠۱/۱٠/۱۳ تا ۱۴۰۱/۱٠/۱۹، اظهار داشت: موارد مثبت بستری جدید در استان ۵۹ مورد می باشد.

وی افزود: ۱۳ مورد مربوط به حوزه علوم پزشکی کرمان، ۲ مورد رفسنجان، ۱ مورد بم و ۴۰ مورد مربوط به سیرجان می باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تصریح کرد: تعداد فوتی های قطعی در استان به علت ابتلا به کووید ۱۹ از تاریخ ۱۴۰۱/۱٠/۱۳ تا ۱۴۰۱/۱٠/۱۹، متأسفانه ۴ مورد می باشد.

دکتر صحبتی سن این فوتی ها را (۴۸، ۶۱، ۷۹ و ۸۲ ساله) بیان و اظهار کرد: ۳ مورد مربوط به حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک نیز مورد مربوط به حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می باشد، که با احتساب این آمار مجموع جانباختگان در استان به ۵ هزار و ۸۵۱ نفر رسیده است.

شایان ذکر است؛ این هفته نیز شاهد تغییر رنگ محسوسی در نقشه کرونایی استان بودیم و آن هم بازگشت رنگ نارنجی به این نقشه بود و سیرجان که هم اکنون بیشترین تعداد بستری های کرونا را داراست ددر وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

اینگونه که آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ها و بیمارستان ها نشان می دهد؛ این بیماری در حال شیوع در استان می باشد و لازم است هم استانی ها نسبت به دریافت دوز یادآور واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و مهم تر از همه استفاده از ماسک در فضاهای بسته اقدام نمایند.

واکسن تزریق شده جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمان نیز، تاکنون بدین شرح می باشد:

واکسن تزریق شده نوبت اول: ۲۳۶۶٠۷۴

واکسن تزریق شده نوبت دوم: ۲۱٠۳۳۶۲

واکسن تزریق شده نوبت سوم: ۹۴۱۷۴۳

واکسن تزریق شده نوبت چهارم: ۱۱۲٠۶۸

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha