هشدار دامپزشکی به مرغداری ها و دامداری ها در پی کاهش دما

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر، گفت: به دامداران و پرورش دهندگان طیور توصیه می شود؛ که پیش بینی تمهیدات و آمادگی‌ های لازم برای مقابله با بارندگی،سرما و احتمال یخبندان در سالن‌ های مرغداری ها و محل دامداری‌ ها را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر زارع پور، گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر حاکم بودن هوای سرد و در پی ورود سامانه بارشی جدید از اواخر روز دوشنبه در برخی مناطق استان کرمان خواهیم داشت، وزش باد و تندبادهای لحظه‌ ای نیز همراه با سامانه بارشی جدید در استان کرمان اتفاق خواهد افتاد و در پی کاهش دما، یخبندان‌ های شبانه نیز انتظار می‌ رود.

وی به دامداران و پرورش دهندگان طیور توصیه نمود: پیش بینی تمهیدات و آمادگی‌ های لازم برای مقابله با بارندگی، سرما و احتمال یخبندان در سالن‌ های مرغداری ها و محل دامداری‌ ها را انجام دهند.

رئیس دامپزشکی نرماشیر همچنین تاکید نمود که نسبت به رعایت موارد ذیل اهتمام لازم را داشته باشند: ۱_ اقدام جهت تهیه خوراک کافی و مناسب ۲_ جلوگیری از چرای دام ها در ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها ۳_ تنظیم دمای سالن‌ های دامپروری و مرغداری ۴_ ایجاد پناهگاه مسقف برای دامها و تهیه بستر مناسب.

دکتر زارع پور، یادآور شد: اطلاع رسانی سریع به اداره دامپزشکی در صورت بروز هر گونه بیماری ‌در گله‌ های طیور پرورشی و دامداری‌ها، اعلام تلفات احتمالی، خودداری از رهاسازی تلفات دام و طیور در محیط را از دیگر اقدامات مهم برای کاستن از مخاطرات احتمالی دانست و تاکید نمود که با اطلاع رسانی به موقع می‌توان از گسترش احتمالی بیماری‌ ها جلوگیری کرد.

اداره کل دامپزشکی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha