هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی کل کشور مبنی بر کاهش دمای محسوس در استان کرمان؛ گفت: برای روزهای آینده کاهش دما، یخ زدگی معابر و سطوح و سرمازدگی کحصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمیده حبیبی با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی از سوی هواشناسی کشور، گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه به استان کرمان، شاهد بارش برف و باران در مناطق مختلف استان به خصوص بارش برف در شمال، غرب و مرکز استان بودیم و بارش ها تا امروز چهارشنبه در سطح استان ادامه دارد و بعد از آن جو آرامی خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به وقوع بارندگی ها، برای روزهای آینده شامل پنجشنبه، جمعه و شنبه کاهش دمای محسوس در استان به ویژه در مناطق جنوب را پیش بینی خواهیم کرد.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی به دلیل افت دمای شدید در استان، تصریح کرد: احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در روزهای پیش رو وجود دارد و کشاورزان باید تدابیر لازم را به خصوص در جنوب کرمان در نظر بگیرند.

حبیبی ابراز داشت: در جنوب استان، احتمال یخ‌ زدگی محصولات کشاورزی را به دنبال دارد، از این رو؛ کشاورزان و گلخانه‌ داران تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی بیان کرد: سه شنبه شب نیز در شمال کرمان شاهد مه گرفتگی خواهیم بود که دید افقی را به شدت کاهش می‌ دهد و یخبندان در طول شب و لغزندگی معابر شهری و جاده‌ ها دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه پیرو هشدارهای روزهای گذشته تاکنون روند کاهش درجه حرارت رصد شده و خسارت به بخش کشاورزی جنوب این استان محتمل است، گفت: تمهیدات ذخیره سوخت برای گلخانه داران، مرغداران و سایرفعالیت‌های محیط کنترل شده ضروری است.

حبیبی تاکید کرد: کشاورزان و صاحبان گلخانه‌ ها، دامداری‌ ها و انبارهای محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان طی هفته جاری نسبت به تنظیم دما و تهویه محل نگهداری محصولات کشاورزی، گلخانه‌ ها و ... دقت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و مرمت پوشش گلخانه‌ ها، مرغداری‌ ها و دامداری‌ ها به منظور جلوگیری از اتلاف گرما و سرویس و راه‌ اندازی تامین‌ کننده‌ های انرژی جایگزین ضروری است.

اداره کل هواشناسی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha