سامانه جدید بارشی در راه کشور | این استان‌ها منتظر بارش برف و باران باشند

سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی و نفوذ توده هوای سرد به کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، براساس تحلیل آخرین مدل‌های هواشناسی امروز جمعه در استان‌های گیلان جنوب بوشهر و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های خوزستان، جنوب لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری، ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد.

فردا با نفوذ سامانه بارشی به کشور از سمت غرب و جنوب غرب در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب استان بوشهر و بتدریج دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس بارش باران و برف رخ خواهد داد.

روز یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان های زنجان، قم، اصفهان و دامنه و ارتفاعات البرز واقع در استان های مازندران البرز، تهران و سمنان و بتدریج در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی کشور همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

شدت بارش طی این دو روز در استان های ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان غرب اصفهان، شمال و غرب فارس و بوشهر است.

دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در مناطق غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.

همچنین روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب کشور در برخی نقاط استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس،جنوب اصفهان یزد ،کرمان هرمزگان و در اواخر وقت سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

روز شنبه در غالب نقاط کشور هوای سرد ماندگار است. همچنین روز جمعه تا ظهر یکشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

طی سه روز آینده تنگه هرمز و دریای عمان و از شنبه تا ظهر یکشنبه مواج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha