بیش از ۹ هزار پرونده قضایی محاکم شرق کرمان به صلح و سازش ختم شد

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۸ هزار و ۲۰۴ پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان وارد و ۱۸ هزار و ۱۴۱ پرونده مختومه شده است که از این تعداد، ۹ هزار و ۱۸۷ پرونده به مصالحه انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی تقی زاده در نشست بررسی عملکرد حوزه های قضایی شرق استان کرمان اظهار کرد: درصد پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح و سازش در شرق استان ۵۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر ۴۴ شعبه شورای حل اختلاف در شرق استان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۱۱ شعبه رایی، ۱۸ شعبه صلحی و ۱۵ شعبه روستایی هستند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان ضمن بیان این مطلب که تعداد اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف در شرق استان کرمان ۱۶۴ نفر است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ صلح یار در شرق استان مشغول خدمت هستند.

تقی زاده بیان کرد: شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم نیز در سال جاری ۱۱۴ پرونده را به مصالحه ختم و زمینه آزادی ۳۰ زندانی را فراهم کرده است.

گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۸ هزار و ۲۰۴ پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان وارد و ۱۸ هزار و ۱۴۱ پرونده مختومه شده است که از این تعداد، ۹هزار و ۱۸۷ پرونده به مصالحه انجامیده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال جاری با ایجاد سازش در یک پرونده قصاص، از اجرای حکم قصاص نفس جلوگیری کرده اند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد ابلاغیه های شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان به صورت الکترونیک صادر می شوند و متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها نیز در شهرستان های بم ۳۹ روز، بروات ۱۹ روز، ریگان ۳۵ روز، فهرج ۹۸ روز و نرماشیر ۳۴ روز است./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha