برگزاری جشنواره "حنا" در شهرستان رودبار جنوب

نماینده اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در شهرستان‌ های جنوبی استان کرمان؛ گفت: "جشنواره حنا" با همکاری دستگاه‌ های مرتبط در رودبار جنوب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ کمال‌ الدین ضیاکمالی دوشنبه ۲۶ دی‌ ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان رودبار جنوب مهد کشت حنا ایران به شمار می‌ رود، بنابراین برگزاری این جشنواره می‌ تواند به جذب گردشگران و رونق اقتصادی این شهرستان کمک شایانی کند.

وی افزود: تاکنون از ظرفیت این نوع محصول برای برگزاری جشنواره و جذب گردشگران استفاده نشده بود، که خوشبختانه با موافقت دست‌ اندرکاران به زودی این جشنواره برگزار می‌ شود.

نماینده اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در ادامه از برگزاری جشنواره‌ های متعدد و متنوع در شهرستان‌ های جنوبی استان کرمان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و ابراز داشت: این جشنواره‌ ها با همکاری دستگاه‌ های مرتبط و به صورت بسیار وسیع برگزار شد، که توانست تعداد زیادی از گردشگران و مردم شهرستان‌ های همجوار را به سوی این استان سوق دهد.

ضیاکمالی بیان کرد: شهرستان‌ های جنوبی این استان هرکدام دارای ظرفیت‌ های خاصی برای برگزاری جشنواره هستند که برگزاری جشنواره خرما در عنبرآباد، جشنواره بادبادک‌ ها در شهر قدیم جیرفت، جشنواره غذاهای بومی و محلی در اسفندقه، جشنواره گویش‌ های محلی در رودبار و جشنواره نی‌ نوازی در جیرفت دلیلی بر این ادعا است و اخیرا هم جشنواره مرکبات جیرفت به بهترین شکل ممکن برگزار شد، که برآنیم که در سال آینده به دلیل استقبال مردم مدت آن را افزایش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۲ بتوانیم با برگزاری جشنواره‌ های مختلف در شهرستان‌ های جنوبی به توزیع گردشگر کمک کنیم که خوشبختانه تاکنون در این زمینه موفق هم بوده‌ ایم.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha