حمایت از شرکتهای دانش بنیان، در قانون جهش تولید

یک نماینده مجلس گفت: در قانون جهش تولید دانش بنیان که آیین نامه‌های آن نیز به تصویب هیئت وزیران رسیده، مواردی وجود دارد که شرایط را برای شرکتهای دانش بنیان بیش از پیش فراهم می‌کند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه «روزنه» رادیو گفت و گو در مورد قانون جهش تولید دانش بنیان بیان کرد: بیش از ۲ دهه است که شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علم و فناوری ایجاد شده‌اند که اولین قانون این حوزه در سال ۸۹ با نام قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان مصوب شد. پس از یک دهه، قانون نیاز به بازسازی و قوانین بروز برای این حوزه داشت که از سال پیش این بازنگری شروع و ابتدای امسال قانون جهش تولید دانش بنیان با ۲۰ ماده به تصویب رسید.

وی افزود: در قانون جدید که آیین نامه‌های آن نیز به تصویب هیئت وزیران رسیده، مواری وجود دارد که شرایط را برای شرکتهای دانش بنیان بیش از پیش فراهم می‌کند.

اختیاری افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان، تخفیفهای مالیاتی بیشتر برای شرکتها، تسهیل قوانین بانکها در جهت حمایت را از جمله مواد قانون جدید برشمرد و اظهار کرد: قوانین از زمان تصویب، لازم الاجرا هستند اما برای اجرایی شدن این قانون باید بسیاری از قوانین مادر دستکاری می‌شد که این اتفاق افتاد و آیین نامه‌های اجرایی آن نیز نوشته شده و لذا این قانون از زمان تصویب، لازم الاجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha