شهدای مدافع سلامت باید به عنوان اسوه و الگو به نسل جدید و دانشجویان معرفی شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شهدای سلامت نمونه اخلاق و نوعدوستی بودند و باید به عنوان الگو و اسوه به نسل جدید به ویژه دانشجویان معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر محمد علی کیانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع سلامت" دکتر محمد اسماعیلی"، فوق تخصص کلیه کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در بیمارستان دکتر شیخ برگزار شد، ضن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت به ویژه شهیدان دکتر اسماعیلی، دکتر خوارزمی و دکتر خسروی خاطر نشان کرد: شهدای سلامت، به خصوص این اساتید والامقام که از مقام علمی و اخلاقی و اجتماعی در جایگاه رفیعی قرار دارند، باید در دانشگاه به عنوان الگو و اسوه به نسل جدید بویژه دانشجویان معرفی شود.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای گرانقدر مدافع سلامت، برای ما مسئولیت اجتماعی دارد افزود: یکی از وظایف کوچک‌ ما نشان دادن شخصیت اخلاقی استاد اسماعیلی در زندگی و دانشگاه به دانشجویان است و در همین راستا به زودی کتابی از زندگینامه ایشان تالیف می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به شخصیت اخلاقی شهید اسماعیلی افزود: در دوران دانشجویی،هیچگاه از استاد تندی و ناراحتی ندیدیم و در واقع شهید اسماعیلی علاوه بر تسلط کامل بر مباحث علمی، استاد اخلاق بودند.

دکتر کیانی بیان کرد: یکی از مهمترین و بارزترین ویژگی های شخصیت اساتید شهید، خدمت به بی منت و خالصانه به مردم بود، که به طور حتم مشمول دعای خیر مردم قرار گرفتند و مزدشان شهادت در راه خدا شد.

وی ضمن تشکر از برپایی این بزرگداشت خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه زنده نگاه داشتن روحیه خدمت و جهاد و تداوم راه شهدا است.

در پایان این مراسم از سردیس شهید محمد اسماعیلی در بیمارستان کودکان دکتر شیخ رونمایی شد.

شهید مدافع سلامت، دکتر محمد اسماعیلی در سال ١٣٣٧ در روستای فتح آباد شهرستان فردوس در یک خانواده کشاورز دیده به جهان گشود.

از دوران کودکی استعداد بی نظیری در فراگیری درس و علم داشت و پس از طی نمودن دوران دبیرستان با تلاش و همتی بی نظیر موفق شد در سال ١٣۵۶ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شود.

شهید دکتر محمد اسماعیلی در دوران تحصیل دانشگاه نیز به عنوان یکی از دانشجویان ممتاز در درس و اخلاق بود به گونه ای که در امتحانات ورودی تخصص نیز موفق به کسب رتبه نخست کشور شد و به دلیل علاقه ای که به کودکان داشت، رشته اطفال را برای دوران تحصیلات تخصصی خود انتخاب نمود.

دکتر محمد اسماعیلی پس از دوران تخصص و کسب رتبه نخست در این دوره،بلافاصله وارد دوره فوق تخصصی نفرولوژی شد که در این دوره نیز موفق به کسب رتبه نخست کشور در بورد فوق تخصصی گردید و پس از اتمام دوران تحصیل به عنوان تنها نفرولوژیست شرق کشور و سومین نفرولوژیست کشور در مشهد شروع به طبابت و خدمت رسانی به کودکان زائر و مجاور بارگاه منور رضوی نمود.

شهید دکتر اسماعیلی که عضو آکادمی نفرولوژی کودکان آمریکا نیز بود، در مدت زمان حضور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در راه اندازی بخش های نفرولوژی، همودیالیز و دیالیز صفاقی کودکان در بیمارستان دکتر شیخ نقش موثری را ایفا نمود.

حضور پربرکت دکتر اسماعیلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب راه اندازی فلوشیپ نفرولوژی کودکان در این دانشگاه شد به گونه ای که با تربیت دستیاران فوق تخصص متعدد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به یکی از قطب های برتر کشور در حوزه نفرولوژی کودکان تبدیل شد.

دکتر محمد اسماعیلی به مرتبه استادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نائل آمده بود وتالیف و چاپ دو کتاب و انتشار صدها مقاله در مجلات و پایگاه های علمی بین المللی تنها بخشی از فعالیت های علمی این شهید مدافع سلامت بود که در کنار درمان بیماران و آموزش دانشجویان در مسیر رشد و بالندگی میهن اسلامی مان به بار نشسته بود.

دکتر اسماعیلی تا آخرین روزهای عمر با برکتش لحظه ای از خدمت به کودکان بیمار و آموزش به دانشجویان دریغ نورزید و سرانجام در ٢۶ دی ماه سال ٩٩ به علت ابتلا به بیماری کرونا در سن ۶٢ سالگی بدرود حیات گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha