زیر سویه اومیکرون تا ماه آینده به پیک نزدیک می‌شود

رئیس انجمن بیماری‌های عفونی کشور تاکید کرد که بیماران زمینه‌دار و افراد مسن باید شدیدا در یک ماه آینده که به پیک زیرسویه اومیکرون نزدیک می‌شویم، مراقب خود باشند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر آمیتیس رمضانی در رابطه با وضعیت زیر سویه جدید کرونا گفت: زیر سویه های در گردش زیر مجموعه هایی از اومیکرون هستند.

وی از تنوع بالای این زیر سویه ها خبر داد و افزود: اومیکرون به قدری در چند ماه اخیر جهش پیدا کرده است که گویی سوپی از واریانت ها ایجاد شده که یکی از آن ها احتمالا سویه غالب در دنیا خواهد بود که خاصیت سرایت پذیری بالاتری دارد.

رمضانی در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو درباره علائم کرونا گفت: در فرد سالم و فاقد بیماری زمینه ای، علائم به صورت سرما خوردگی بروز می کند و احتمال عفونت مجدد آن زیاد است که شامل گلو درد، گرفتگی صدا و سرفه است و ابتدا به صورت علائم خفیف است.

در برخی افراد نیز سرفه ها مجدد تکرار می شود که فرد تصور می کند مجدد به این سویه مبتلا شده است ولی باید گفت که این روند در ادامه‌ی بیماری اولیه اوست.

وی ضمن تایید این مطلب که زیر سویه جدید درگیری کمتری برای ریه ایجاد می کند، گفت: افراد مسن با دارا بودن بیماری زمینه ای، قلبی، ریوی و... به این صورت نیست و حتی ریه درگیر شده و منجر به بستری در ICU و حتی فوت گردد.

رمضانی تاکید کرد که بیماران زمینه دار و افراد مسن باید شدیدا در یک ماه آینده که به پیک نزدیک می شویم، رعایت کرده و از خود محافظت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha