نامگذاری قریب به ۴۰۰ نوزاد به نام قاسم پس از شهادت سردار سلیمانی

دبیر سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور در آیین اختتامیه سومین رویداد ملی«مادران قاسم پرور» که در بیت الزهرا حاج قاسم برگزار شد؛ با بیان اینکه طی سه سال از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قریب به ۴۰۰ نوزاد به نام قاسم نامگذاری شدند؛ که در سالجاری استان تهران رتبه اول این نامگذاری را دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام «محمد نیکنام» در آیین اختتامیه سومین رویداد ملی«مادران قاسم پرور» که در بیت الزهرای حاج قاسم در کرمان برگزار شد؛ هدف از اجرای این رویداد که هر ساله در ایام سالگرد حاج قاسم در استان های مختلف برگزار می شود، را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای جایگاه مادری و ترویج فرزند آوری عنوان کرد.

ویبا بیان اینکه علاوه بر مسئله کمیت(در فرزندآوری) نیازمند کیفیت(تربیت) هستیم، افزود: در این زمینه نیاز به الگودهی به مادران هستیم.

دبیر سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور اظهار داشت: پس از شهادت حاج قاسم بسیاری از مادران در کشور نام فرزندان تازه متولد شده خود را قاسم گذاشتند.

حجت الاسلام نیک نام تصریح کرد: در نخستین سال ۸۰ نفر، سال دوم ۱۰۰ نفر و امسال ۱۸۵ نفر تعداد مادرانی است، که اسم قاسم را برای فرزندان خود انتخاب و در سامانه ملی ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: در سال جاری استان تهران با ۲۲ مورد نامگذاری قاسم برای فرزندان در صدر و کرمان با ۱۷ مورد در جایگاه دوم است، همچنین یک مورد هم در جنت آباد تهران نامگذاری فرزند به نام «حاج قاسم» داریم.

شایان ذکر است؛ این مراسم با روایت گری مادر شهید جاویدالاثر«علیرضا اختراعی» و تجلیل از ایشان و نیز تجلیل از مادران دارای چند فرزند و موفق اجتماعی همراه بود.

همچنین در این مراسم از کتاب «پسرم قاسم» حاوی خاطرات والدین از نامگذاری فرزند خود به یاد شهید سلیمانی نوشته مریم قربان زاده، نویسنده مشهدی رونمائی شد.

دفاع مقدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha