جدایی حوزه از دانشگاه بزرگترین آسیب را به علوم انسانی می‌زند

رئیس مرکزآموزش قرآن بابیان‌اینکه جداشدن حوزه ازدانشگاه بزرگترین آسیب رابه علوم‌انسانی می‌زندگفت:فعالان علوم‌انسانی به این نتیجه‌رسیدند که اگرتاریخچه رابازنگری کرده ومباحث قدیم وجدیدرابا هم ترکیب کنند می‌توانند درتحول علوم انسانی‌‍موثرباشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر محمدجواد هراتی رئیس مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی کشور در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهارکرد: یکی از ابعاد تحول علوم انسانی، مربوط به حوزه مدیریت دانشی علوم انسانی است به این مفهوم که فعالان حوزه علوم انسانی مدیریت شوند و تحول در علوم انسانی را خود فعالان این حوزه رقم بزنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی به همت حوزه علمیه قم افزود: نهادهای مختلف کشور به دنبال تحول در علوم انسانی هستند و هر یک از آن‌ها هم راه‌ها و شیوه‌های مختلفی را اتخاذ کردند و از طرفی تلاش این مراکز باعث تشکیل سوابقی می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی کشور خاطرنشان کرد: تاریخچه علم در ایران از حوزه علمیه بیرون می‌آید و دانشگاه به نوعی جدید التأسیس است اما از یک دوره تاریخی به بعد بحث علوم انسانی وارد دانشگاه شد.

وی با بیان اینکه جدا شدن مجموعه حوزه از دانشگاه در بحث علوم انسانی بزرگترین آسیب را به علوم انسانی می‌زند گفت: فعالان علوم انسانی یعنی مجموعه دانشگاه و حوزه علمیه به این نتیجه رسیدند که اگر تاریخچه را بازنگری کرده و مباحث قدیم و جدید را با هم ترکیب کنند می‌توانند در تحول علوم انسانی موثر باشند.

هراتی اظهار کرد: تحول علوم انسانی از نظر زمانی طولانی و کاملاً تدریجی است یعنی اینطور نیست که ظرف یکی دو سال شاهد تحول عمیقی در حوزه علوم انسانی باشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha