افتتاح جمعه بازار خودروی سیرجان گامی جهت حذف واسطه ها

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه سیرجان از آغاز فعالیت جمعه بازار خودرو در این شهرستان خبر داد، فرآیند خرید و فروش خودرو در همین مکان با پنجاه درصد زیر قیمت بازار انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اکبر عباسپور در مراسم افتتاحیه جمعه بازار خودرو سیرجان؛ گفت: کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان خودرو، رفع نیاز شهروندان به این بازار و تسهیل و تسریع در خرید و فروش خودرو از اهداف راه اندازی این بازار است.

وی در ادامه افزود: فرآیند خرید و فروش خودرو در همین مکان با پنجاه درصد زیر قیمت بازار انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه سیرجان خاطرنشان کرد: به همت شهرداری سیرجان در این بازار کنترل و کارشناسی قیمت خودرو، کارشناسی فنی و بدنه و رنگ خودرو، استعلام خلافی و در نهایت ثبت در دفتر اسناد رسمی در چهار غرفه ارائه خواهد شد.

رئیس شورای شهر سیرجان نیز در این مراسم، گفت: تعداد خودروها در شهرستان سیرجان نسبت به سایر شهرهای استان و حتی مرکز استان قابل توجه می باشد و جمعه بازار خودرو سیرجان می تواند یکی از جاذبه های تجاری سیرجان باشد.

حسن خدامی پور ابراز داشت: با توجه به رونق بخش حمل و نقل در سیرجان و افزایش میزان کامیون و تریلر، تملک زمینی به مساحت ۴۸ هکتار برای احداث و راه اندازی مرکز تعمیرگاهی خودروهای سنگین در سیرجان با مصوبه شورای شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ شهرستان سیرجان از دیرباز تاکنون؛ تجارت بوده است، یکی از طرح های مدنظر شورای شهر موضوه راه اندازی جمعه بازارها بوده که در این مرحله، روزهای جمعه به روز بازار خودرو اختصاص یافته و در آینده نیز دیگر روزهای هفته به توزیع و عرضه محصولات دیگری اختصاص خواهد یافت، که نیاز به اخذ مجوزهای لازم را دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان نیز در این مراسم گفت: روند راه اندازی جمعه بازار خودرو با طی مراحل قانونی، انجام فرآیند و تدوین شیوه نامه پس از طرح و تصویب در شورای شهر، با همکاری شهرداری، ستاد تنظیم بازار فرمانداری، پلیس راهور و اتحادیه نمایشگاه داران توسط سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سیرجان بر اساس شیوه نامه و در راستای حذف واسطه ها راه اندازی شد.

تورج صادقی بیان کرد: چگونگی ارائه خدمات در این مجموعه بر اساس شیوه نامه و ضوابط قانونی است، که در فرآیند خرید و فروش خودرو برای خریدار و فروشنده مشکلی ایجاد نشود و پس از انجام بازدیدهای فنی و مستندات موجود، با حضور کارشناسان فنی و انتظامی، مراحل خرید و فروش انجام شود و این امکان برای شهروندان دیگر شهرها نیز فراهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha