اختصاص ۱۶۶ میلیارد ریال جهت تکمیل زنجیره تولید گلیم سیرجان

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۲ فقره تسهیلات از محل تبصره ماده ۱۸، با مجموع اعتبار ۱۶۶ میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره تولید گلیم سیرجان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ کاظم حسین‌ زاده شنبه هشتم بهمن‌ ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: تسهیلات تکمیل زنجیره تولید گلیم شیریکی‌ پیچ یا سوزنی به عنوان یکی از شاخص‌ ترین دستبافته‌ های عشایر و روستاییان شهرستان سیرجان با قدمتی چند صد ساله به دو سرمایه‌ گذار مجتمع‌ های کارگاهی تولید گلیم در سیرجان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ تصویب شده که منتظر ابلاغ برای پرداخت آن هستیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت دو مجتمع تولید گلیم در سیرجان در خردادماه سالجاری اظهار داشت: یکی از سرمایه‌ گذاران این طرح با هزینه سهم آورده، پیشرفت ۲۰ درصدی را رقم زده است؛ که با دریافت تسهیلات سرعت اجرای طرح بالا می‌ رود.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، تصریح کرد: امسال همچنین با مصوبات سفر رئیس‌ جمهوری از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال برای حوزه صنایع‌ دستی استان کرمان تخصیص داده شده که منتظر ابلاغ آن هستیم.

اختصاص ۱۶۶ میلیارد ریال جهت تکمیل زنجیره تولید گلیم سیرجان

حسین‌ زاده بیان کرد: فعالان، کارگاه‌ ها، آموزشگاه‌ ها و تولیدکنندگان تجارت آنلاین صنایع‌ دستی، مشمول این تسهیلات می‌ شوند، که نرخ کارمزد آن ۱۰ درصد است.

وی اظهار داشت: همچنین از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به کرمان، تسهیلات خرید صنایع‌ دستی نیز با نرخ سود ۱۰درصد به عاملیت صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌ شود.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، عنوان کرد: طرح تسهیلات مشتریان صنایع‌ دستی از نمایشگاه صنایع‌ دستی کرمان برای نخستین مرتبه در کشور آغاز شده است و استان‌ های دیگر نیز این طرح را به اجرا گذاشته‌ اند.

حسن زاده ابراز داشت: ۲ فقره تسهیلات از محل تبصره ماده ۱۸، با مجموع اعتبار ۱۶۶ میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره تولید گلیم سیرجان اختصاص یافته است.

وس با اشاره به افزایش قیمت تولید شده محصولات صنایع‌ دستی در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار صنایع‌ دستی در رکود به سر می‌ برد، که امیدواریم پرداخت تسهیلات به مصرف‌ کنندگان چرخه اقتصادی این بازار را به حرکت درآورد.

شایان ذکر است؛ گلیم شیرکی پیچ سیرجان و روستای دارستان به عنوان دهکده جهانی گلیم در سازمان علمی،فرهنگی سازمان ملل، یونسکو ثبت جهانی شد.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha