بانوی هنرمند کرمانی کارآفرین نمونه صنایع‌ دستی کشور شد

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، گفت: بانوی هنرمند کرمانی توانست در اولین دوره جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور، در رشته حصیربافی به عنوان بانوی کارآفرین نمونه صنایع‌ دستی معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ کاظم حسین‌ زاده، گفت: در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، "اکرم قلندری" فعال حوزه صنایع‌ دستی در رشته حصیربافی شهرستان قلعه‌ گنج به‌ عنوان‌ کارآفرین نمونه صنایع‌ دستی کشور انتخاب شد.

وی افزود: این بانوی هنرمند از کارآفرینان نمونه استان کرمان در حوزه تولید و آموزش رشته حصیربافی در شهرستان قلعه‌ گنج است.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، تصریح کرد: تاکنون قریب به هزار نفر در قلعه‌ گنج و روستاهای اطراف همچون چاه المدین، ریگ‌آباد، سوردر، میان ده، تگک، کرکگ، چاهک، گاوبنان، سهرانی، پیزگی، علی‌آباد، اشکوتو و سورتاک به تولید حصیر مشغول هستند، که این تعداد شغل را باید مدیون این هنرمند کارآفرین باشیم.

حسین زاده، بیان کرد: با فعالیت‌ های این بانوی توانمند، تغییرات بزرگی در وضع معیشت مردم این منطقه ایجاد شده است و بحث محرومیت‌ زادیی توسط وی و همکارانش تا حدودی اتفاق افتاده است.

وی، ادامه داد: فعالیت‌ های این بانوی هنرمند؛ موجب شده است؛ که تعدادی از هنرمندان به ظرفیت موجود در این منطقه شامل مردم هنرمند و همچنین مواد اولیه مناسب برای تولید انواع مختلف حصیر پی ببرند و درصدد آموزش و تولید بیشتر صنایع‌دستی در این منطقه برآیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با حمایت کارآفرینان حوزه صنایع‌ دستی به اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی مردم توجه بیشتری کنیم، زیرا صنایع‌ دستی تنها صنعتی است که با سرمایه بسیار اندک ایجاد می‌ شود و جای بسیاری برای پیشرفت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha