کمپین واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک اتباع خارجی در شهرستان جیرفت

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، سرخک و بیماریابی سل در جمعیت پناهندگان و اتباع خارجی ساکن شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا مقبلی در بازدید از اجرای پویش واکسیناسیون اتباع افغانی، پاکستانی در روستای بندسراجی؛ گفت: این طرح در دو مرحله اجرا خواهد شد؛ که مرحله اول از ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ با تزریق واکسن سرخک گروه هدف ۹ ماه تا ۱۵ سال و قطره فلج اطفال به جمعیت زیر ۱۵ سال و همچنین ویتامین A به گروه سنی ۲ تا ۵ سال که در۶ ماه اخیر ویتامین A دریافت نکرده اند می باشد.

وی افزود: همشهریان ایرانی که در تماس با اتباع خارجی هستند نیز در این طرح مورد توجه قرار دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت، اضافه کرد: تیم های متعددی تشکیل شده است، که با حضور در محله ها و درب منازل با داشتن کارت شناسی افراد را برای مراجعه به مراکز و پایگاه بهداشتی دعوت می کند.

دکتر مقبلی بیان کرد: اتباع ساکن شهرستان جیرفت مورد هدف زیر ۱۵ سال ۴۰۷۷ نفر بوده و تا امروز بیش از" ۳۸۰۰ نفر واکسن" دریافت کرده اند و تا پایان طرح این مهم به اتمام می رسد.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح آگاهی رسانی و جلب مشارکت جمعیت غیر ایرانی جهت مراجعه به مراکز و پایگاهای بهداشتی جهت تکمیل پرونده سلامت و دریافت خدمات بهداشتی از مراکز به صورت کاملا" رایگان منجمله واکسیناسیون و ضرورت فواید آن برای افراد غیر ایرانی و بالا بردن سطح پوشش واکسن جمعیت غیر ایرانی می باشد.

رئیس مرکز بهداشت مجددا" از کشاورزان عزیز، پیمانکاران، دستگاه های دولتی و خصوصی درخواست کرد: افرادی که( اتباع خارجی) جهت کار و فعالیت استخدام نموده‌ اند ترغیب و تأکید نمایند به مکان بهداشتی مراجعه و خدمات بهداشتی رایگان دریافت نمایند، تا خدای ناکرده فرزندان و خانواده آنها به مخاطره نیفتد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha