رشد ۱۷۶ درصدی بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال های پس از انقلاب اسلامی

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مقایسه خدمات درمانی قبل و بعد از انقلاب می تواند نشان دهنده بخشی از پیشرفت های بعد از انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» مقایسه روند توسعه بیمارستان ها و مراکز ارایه دهنده خدمات سلامت را نشان از پیشرفت حوزه سلامت دانست و گفت: توسعه ۲۵ مرکز درمانی در سال ۱۳۵۷ به ۶۹ مرکز زیرمجموعه دانشگاه در سال جاری، رشد ۱۷۶ درصدی توسعه بیمارستان ها در استان فارس را نشان می دهد که تقویت روزافزون این روند همچنان نیز به عهنوان یک اولویت در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷ هزار و ۸۹۵ تخت فعال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دارد، افزود: در این سال ها تلاش شده در کنار رشد کمی خدمات، ارتقای کیفی خدمات نیز به عنوان یک اصل مهم در مجموعه سلامت استان فارس پیگیری شود.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توسعه تخت های مراقبت های ویژه به عنوان دیگر برکات مقدس انقلاب اسلامی در حوزه سلامت نام برد و یادآور شد: در سال ۱۳۵۷ تنها ۶ تخت مراقبت های ویژه در استان فارس وجود داشته و این در حالی است که اکنون با یک هزار و ۱۱۸ تخت ویژه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به بیماران مراقبت های درمانی ویژه ارایه می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: نبود تخت سوختگی، تخت پیوند اعضا، تخت تخصصی تروما و آنکولوژی در سال ۱۳۵۷ از دیگر چالش های مجموعه سلامت بود که در این سال ها تلاش شد تا این کمبود به نحو جدی، جبران شود.

دکتر شریفی اضافه کرد: اکنون و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در حوزه پیشرفت های بزرگی حاصل شده است، به گونه ای که در حال حاضر ۱۱۰ تخت سوختگی، ۳۴۶ تخت پیوند اعضا، ۳۴۸ تخت تخصصی تروما، ۱۷۰ تخت تخصصی آنکولوژی و ۶۶۰ تخت اعصاب و روان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است.

او تاکید کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، ارتقای سطح سلامت و ایجاد شرایط لازم برای دسترسی عادلانه و فراگیر عموم مردم به خدمات مناسب بهداشتی درمانی است و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این راستا تمام توان خود را به کار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش برای توزیع منطقی خدمات در تمامی مناطق استان فارس و با نگاه ویژه به مناطق محروم را از دیگر محورهای موردتوجه در برنامه های مجموعه سلامت استان برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha