تقویت نظام ارجاع موجب کاهش ۵۰ درصدی مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تقویت نظام ارجاع موجب کاهش ۵۰ درصدی مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر شاپور بدیعی در حاشیه نشست ستاد هدایت مدیریت ارجاع با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مراکز برتر کشور محسوب می شود و تقویت تمام سطوح خدمات رسان از اولویت های این دانشگاه است خاطر نشان کرد: توسعه خدمات تخصصی سرپایی به ویژه در مناطق حاشیه و کم برخوردار در راستای افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات درمانی از مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با تقویت این سیستم می توان بیش از ۵۰ درصد مشکلات و مراجعات غیر ضروری را ساماندهی کنیم تصریح کرد: این کار باعث می شود بتوانیم بهینه سازی و افزایش بهره وری در سیستم داشته باشیم و یقینا عملیاتی نمودن آن تاثیرات مثبتی در اجرای سیاست های سلامت شهرستان خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر کاهش هزینه های درمان با استفاده از نظام ارجاع اظهار کرد: اجرای برنامه های پیشگیرانه در زمینه بیماری های مزمن از جمله دیابت و فشار خون می تواند از بروز عوارض بیماری و تحمیل هزینه های گزاف درمانی نقش موثری داشته باشد و این مهم از طریق تقویت نظام ارجاع امکان پذیر خواهد بود.

بررسی شرایط ارائه خدمت وتعیین مراکز ارائه خدمت سطح دو و سه،تدوین و ارائه نظام و نقشه ارجاع منطبق با نظام سطح بندی و بررسی کفایت رشته های تخصصی از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha