اجرای یک هزار و ۷۹۵ طرح دولتی و خصوصی در استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، گفت: در ایام‌ الله دهه فجر امسال، یک هزار و ۷۹۵ طرح دولتی و خصوصی در استان کرمان بهره‌ برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مصطفی آیت‌ الهی موسوی معاون، مجموع طرح های آماده بهره‌ برداری یا آغاز عملیات اجرایی ایام‌ الله دهه فجر امسال را یک هزار و ۶۹۶ مورد اعلام و تصریح کرد: مجموع اعتبار این طرح ها ۱۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ۹۲۱ طرح مربوط به دستگاه‌ های اجرایی است و مابقی در حوزه شهرداری‌ ها و دهیاری‌ ها قرار دارد.

معاون عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه ۱۲۹۰ طرح آماده افتتاح و ۳۱۸ آغاز عملیات اجرایی است، اضافه کرد: بیشترین طرح های افتتاحی در شهرستات جیرفت و بیشترین طرح برای آغاز عملیات اجرایی در شهرستان کرمان است.

موسوی با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح و کلنگ‌ زنی می‌ شود، ابراز داشت: بیشتر مبلغ افتتاح مربوط به شهرستان منوجان و بیشترین مبلغ آغاز عملیات اجرایی در شهرستان بافت است.

وی با اشاره به دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب، تصریح کرد: توزیع برق ۶۵۰ درصد، برق‌ کشی به روستاها ۲۷۰ درصد، آب شرب ۷۵ درصد، تعداد معادن فعال ۳۵۵ درصد، تعداد مدارس ۶۰ درصد، طول راه‌ های استان ۳۴۰ درصد، راه روستایی ۷ هزار درصد رشد نسبت به قبل از انقلاب داشته است‌.

معاون عمرانی استانداری کرمان با اشاره به وسعت زیاد شهرستان کرمان و اینکه توان تامین قیر به این وسعت وجود ندارند، عنوان کرد: در این زمینه در حال تامین قیر هستیم که آسفالت شهرستان انجام شود.

موسوی با اشاره به تامین اعتبار برای حوزه راه‌ های استان اذعان داشت: از این اعتبار برای جنوب کرمان مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و برای نقاط حادثه خیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه های جنوب و شمال استان تعریف شده است.

اجرای یک هزار و ۷۹۵ طرح دولتی و خصوصی در استان کرمان

حسن زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: در بخش خصوصی ۹۹ طرح با ارزش ۴ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است که برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۴ هزار غیر نفر مستقیم اشتغالزایی می شود.

وی تصریح کرد: امسال یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان وام از تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha