افتتاح بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ

در چهارمین روز از دهه فجر و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری استان کرمان، تالار فرهنگ و هنر کرمان در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۴ هزار و ۳۳۵ مترمربع افتتاح شد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کرمان، عصر امروز شنبه ۲۵ بهمن ماه و در چهارمین روز از ایام‌ الله دهه فجر، تالار فرهنگ و هنر کرمان بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری استان، در سه طبقه زیرزمین، اول و همکف در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۴ هزار و ۳۳۵ مترمربع افتتاح شد.

این مجموعه شامل سالن‌ های استاندارد تئاتر، موسیقی و همایش بوده و کاربری های اداری، فرهنگی، پلاتوها، اتاق‌ های آمادگی تئاتر، موسیقی و همایش، اتاق گریم، مهمانسرا، محوطه نمایشگاهی، اتاق‌ های آمادگی پیش نمایش و پلاتو، کتابخانه و کافی شاپ در آن دیده شده است.

افتتاح بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ

تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری استان کرمان و یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین تالارهای فرهنگی کشور همزمان با سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و چهارمین روز دهه فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور رسمی مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.

طرح مطالعاتی تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان از سال ۸۲ آغاز و بعد از تهیه طرح در سال ۸۸ اجرای مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان یک طرح ملی، آغاز شد.

افتتاح بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ

در تمامی این سال‌ ها مشکلات، مسائل و چالش‌ های زیادی باعث تاخیر در بهره‌ برداری از این طرح و عدم تحقق وعده‌ های مسئولان شده بود، تا اینکه این طرح با روی کار آمدن دولت مردمی و وعده وزیر فرهنگ پس از سالها بلاتکلیفی بطور رسمی افتتاح شد.

لازم به ذکر است، بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری شهر کرمان، در غرب این شهر، در بلوار شهید صدوقی جنب ساختمان مرکزی فنی حرفه‌ای بوده و در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع به عنوان مجموعه‌ ای با عملکرد اصلی فرهنگی احداث شده و شامل فضاهایی چون سالن تئاتر، سالن همایش و سالن موسیقی و سالن نمایشگاهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha