برگزاری ۱۷۱ هزار نفر ساعت آموزش در دادگستری کل استان کرمان

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۶ دوره آموزشی شغلی و بهبود مدیریت قضایی و ۹ دوره آموزش عمومی قضایی در دادگستری کل استان کرمان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدباقر اسلامی اظهار کرد: در سال جاری ۳۷ دوره شغلی بهبود مدیریت کارمندان، ۱۰ دوره عمومی کارمندان، ۲ دوره ویژه ضابطین دادگستری و ۲ دوره آموزش های همگانی و مشاغل پیرامونی نیز مجموعا به میزان ۱۰۳ هزار و ۱۴۲ نفرساعت نیز برگزار شده است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۲۶ دوره آموزشی شغلی و بهبود مدیریت قضایی با ۱۶۶ هزار و ۹۳۶ نفر ساعت و ۹ دوره آموزش عمومی قضایی با ۴ هزار و ۶۴۸ نفر ساعت آموزش در دادگستری کل استان کرمان برگزار شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سال جاری ۲۶۹ نشست قضایی در ۲۸ حوزه قضایی برگزار شده است، تصریح کرد: در مجموع ۵ نشست قضایی مشترک محاکم تجدیدنظر با دیگر مراجع قضایی استان نیز برگزار شده است.

اسلامی به برگزاری ۷ نشست نقد رای در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: نخستین جشنواره رای نیز در دادگستری استان با موضوع آراء قضایی متقن با تکیه بر رویکرد تحول و تعالی در ده ماهه امسال برگزار شده است.

وی به انجام یک مورد پژوهش جلوه های عدالت ترمیمی در تصمیمات قضایی و ارسال ۱۴۲ مورد آرا به کمیسیون نقل و انتقالات نیز اشاره و عنوان کرد: طی سال جاری ارزیابی علمی و آموزشی تمامی حوزه های قضایی استان کرمان انجام شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان به توزیع ۱۷۵ جلد کتب حقوقی نیز اشاره و ضمن اشاره به معرفی ۶۲ نفر از کارآموزان قضایی به سایر استان ها، عنوان کرد: در سال جاری یک هزار و ۳۳۸ نامه معرفی کارآموزان به واحدهای مختلف نیز از سوی این معاونت صادر شده است.

اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه هر قاضی برای رسیدن به کرسی قضاوت بایستی ماه‌ ها آموزش بببیند، تصریح کرد: در جهت تامین کادر قضایی استان برگزاری دوره های کارآموزی قضایی در دستور کار مدیریت آموزش دادگستری کرمان قرار گرفته است.

وی افزود: دوره پنجم کارآموزی قضایی استان کرمان در دی ماه سال گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه و با حضور تعداد ۲۱ کارآموز قضایی شامل ۲۰ نفر آقایان و ۱ نفر خانم آغاز شد، که از این تعداد ۱۵ نفر از سهمیه استان و ۶ نفر نیز از استان های همجوار ( هرمزگان، یزد و فارس) بوده اند که این مرکز را جهت گذراندن دوره کارآموزی خود انتخاب نموده اند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: تمامی کارآموزان قضایی این دوره موفق به کسب نمره قبولی در کلیه پودمان ها و آزمون جامع پایان دوره شدند و مراسم تقسیم کارآموزان نیز برگزار و همچنین مراسم تحلیف کارآموزان در چندین نوبت با حضور رئیس کل دادگستری استان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حمیدی و معاونین برگزار شده است.

اسلامی به عملکرد واحد نظارت و ارزشیابی اداری سال ۱۴۰۱ نیز اشاره و اظهار کرد: در این راستا ارزیابی سال ۱۴۰۱ برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی ۴۰ نفر از همکاران اداری به عنوان کارمند نمونه جهت تجلیل در هفته قوه قضائیه، پاسخ به استعلامات در خصوص تبدیل وضعیت و ارتقاء رتبه همکاران اداری با بیش از ۳۰۰ نامه، انجام بازرسی سال ۱۴۰۱ از کلیه کارکنان اداری به تعداد یک هزار و ۱۳۱ نفر، پاسخگویی به شکایات مردمی در حیطه اداری و پیگیری تا حصول نتیجه در موارد تخلف و ساماندهی تابلوی مشخصات بیش از ۴۰۰ نفر از همکاران اداری نیز در حوزه نظارت و ارزشیابی اداری سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha