افتتاح تنها کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در رفسنجان

بمناسبت دهه مبارک فجر با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی و توسعه، معاون عمرانی فرمانداری و نماینده اداره صمت از تنها کارخانه تولید کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در شهرک صنعتی کبوترخان از توابع شهرستان رفسنجان بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی و توسعه، معاون عمرانی فرمانداری، اداره صمت از تنها کارخانه تولید کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در شهرک صنعتی کبوترخان از توابع شهرستان بهره برداری شد

فرماندار رفسنجان در این آئین اظهار کرد: برای احداث این کارخانه از سال ۹۹ زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع تهیه شده و ساخت و ساز سوله ها و فضای تولید و امکانات از سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

مهندس حسین رضایی در زمینه توسعه کارخانه و ایجاد واحد بسته بندی و اجرای طرح تولید اسید آمینه از بقایای حیوانی قول مساعدت داد.

مدیر عامل این کارخانه هم گفت: این کارخانه نخستین کارخانه در ایران است که کود آلی و معدنی بر پایه اسید هیومیک تولید می کند و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده و برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ارسطو سخایی تصریح کرد: محصولاتی که در این کارخانه تولید می شوند، شامل ۹ محصول از جمله کودهای هیومیک اسید، نیتروژن آلی، هیومات پتاسیم و فسفر آلی است و مزیتی که این کودها نسبت به کودهای شیمییایی دارند خاک را بازسازی و تقویت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کودها بر خلاف کودهای شیمیایی دارای عناصر و مواد معدنی هستند و مواد اولیه تولید کودها هم شامل اکسید زغالسنگ است که از معادن زغالسنگ کوهبنان تامین می شود.

فرمانداری رفسنجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha