افتتاح طرح آبیاری تحت فشار قطره ای در شهرستان سیرجان

فرماندار سیرجان از بهره برداری ۱۱ طرح آب و خاک و دامپروری از جمله یک طرح آبیاری تحت فشار قطره ای در این شهرستان با اعتبار ۹۴ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ به مناسبت گرامیداشت دهه فجر طرح آبیاری تحت فشار قطره ای زیر سطحی در سطح ۱۸ هکتار واقع در اکبرآباد دیوان بیگی با حضور امام جمعه موقت سیرجان، فرماندار ویژه، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولین شهرستان، افتتاح و به بهره‌ برداری رسید.

علی یعقوبی پور فرماندار ویژه سیرجان در آئین افتتاحیه این طرح گفت: این طرح با اعتبار هزینه شده ۱۲هزار و ۶۰۰ میلیون ریال که از این میزان ۳هزار و ۱۲۵ میلیون ریال اعتبارات بلاعوض دولتی و ۹هزار و ۴۷۵ میلیون ریال سهم آورده شخصی متقاضی به نمایندگی از هشت طرح آب و خاک و سه طرح دامپروری در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی افزود: در ایام الله دهه فجر یازده طرح آب و خاک و دامپروری در این شهرستان با هزینه کرد قریب ۹۴ میلیارد ریال که ۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، افتتاح شد.

فرماندار ویژه سیرجان تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها ۳۹ هکتار اراضی شهرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز و دو باب استخر ذخیره با حجم ۱۷هزار و ۸۰۰ متر مکعب به ظرفیت آبگیری این شهرستان افزوده شد.

یعقوبی پور؛ با اشاره به اینکه ۱۵۰ متر از قنوات این شهرستان مرمت و لایروبی شده است، ادامه داد: همچنین در این ایام یک واحد پرورش بلدرچین به ظرفیت ۱۰۹ هزار قطعه، یک واحد پرواربندی گوسفند ۲۰۰ رأس و یک باب استخر پرورش ماهی ۱۰هزار قطعه ای به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha