رویکرد دانش بنیان ایران مورد تحسین است

معاون رییس جمهور و وزیر بهداشت کشور زیمبابوه گفت: کشور زیمبابوه آمادگی و علاقه دارد که با کمک و همکاری کشور دوست، ایران، تولید دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی را آغاز کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، کنستانتینو چیوانگا، در دیدار با دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: 40 سال از روابط دیپلماتیک ایران و زیمبابوه و 18 سال از تاسیس کمیته همکاری های مشترک دو کشور می گذرد.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه های دارو و تجهیزات پزشکی جاری در ایران، افزود: دستگاه ها و تجهیزات پزشکی که در این نمایشگاه ها مشاهده کردیم، تحسین برانگیز است؛ ما در تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان هایمان به برخی دستگاه ها از جمله ام آر آی و دستگاه کنترل و درمان بیماری سرطان، نیاز داریم.

وی گفت: بیماری سرطان یک چالش جدی است و زمانیکه تجهیزات موردنیاز در اختیارمان نباشد، بیماران شانسی برای درمان نخواهند داشت. چنانچه بتوانیم تجهیزات درمانی و پرسنل متخصص را به طور کامل تامین کنیم، خدمت رسانی بهتری به مردم ارائه خواهیم داد.

تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه علوم پزشکی

وزیر بهداشت کشور زیمبابوه ضمن تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه علوم پزشکی، گفت: رویکرد دانش بنیان کشور ایران مورد تحسین است. ما از نزدیک شاهد نوآوری ها و فناوری های پزشکی شما بودیم، لذا علاقه مندیم که در این زمینه همکاری مشترک داشته باشیم.

وی توضیح داد: زمانیکه تجهیزات پزشکی بومی سازی شوند، به سهولت در دسترس بوده و نیاز مردم را رفع خواهند کرد. بنابراین کشور زیمبابوه آمادگی و علاقه دارد که با کمک و همکاری کشور دوست، ایران، تولید دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی را آغاز کند. جمهوری اسلامی ایران هم می تواند برای گسترش تجارت در قاره آفریقا، از کشور زیمبابوه نهایت بهره را ببرد. زیرا زیمبابوه برای توسعه چنین همکاری هایی، در موقعیت مناسبی قرار دارد.

وی گفت: دولت زیمبابوه مصمم به اجرا و عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه همکاری های مشترک بین دو کشور است؛ سفارت زیمبابوه در تهران نیز آمادگی هرگونه تعامل در راستای گسترش روابط دوجانبه را داشته و هر چه نیاز باشد را تامین و تسهیل خواهد کرد.

وی، در بخش دیگری از سخنانش، دستاوردهای حوزه سلامت ایران را برشمرده و مورد تحسین قرار داد و گفت: ما در حال بازسازی ساختار وزارت بهداشت کشورمان هستیم و در این راستا، خواستار کمک و همراهی مقامات و کارشناسان وزارت بهداشت ایران در ارائه نظرات کارشناسی شان هستیم.

معاون رییس جمهور زیمبابوه، گفت: تبادل اساتید و متخصصان و همچنین برگزاری کنفرانس های علمی مشترک، ایده بسیار خوبی است که با آغوش باز از آن استقبال می کنیم.

وی، تولید 97 درصدی داروی موردنیاز در ایران را دستاوردی ارزشمند دانست و گفت: علاقه مندیم تا از تجارب ایران در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، راه اندازی بانک خون و همچنین تولید واکسن های انسانی و دامی، بهره ببریم.

کنستانتینو چیوانگا تاکید کرد: کشورها می توانند به یکدیگر کمک کنند تا بر تحریم های اعمال شده، فائق آمده و با تکیه بر دانش بومی، به سمت رشد و ترقی حرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha