غرفه دائمی عرضه محصولات استان کرمان در عمان و روسیه راه اندازی می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت کشور اقدام به راه اندازی دو مرکز تجاری در عمان و روسیه نموده است، گفت: این اقدام می تواند مقدمه ای بر راه اندازی نمایشگاه عرضه محصولات استان کرمان در این دو کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت دو مرکز تجاری در عمان و روسیه راه‌اندازی کرده و رایزنان بازرگانی کشور در آنجا مستقر هستند، گفت: با کمک بخش خصوصی می توان غرفه‌ ای دائمی برای عرضه محصولات استان کرمان در این کشورها راه‌ اندازی کرد.

وی در هشتاد و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی موانع توسعه گلخانه‌ های استان و ارائه راهکارهای پیشنهادی، افزود: دستاوردهای دانش بنیان و دانش فنی دانشگاه های استان کرمان در حوزه های بذر، کود و سم ارائه شود، تا برای تحقق تولید گسترده آنها مدل های اقتصادی تهیه و تدوین شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با مسائل حمل محصولات کشاورزی و گلخانه ای تصریح کرد: مجوز هایی برای ورود برخی وسایل حمل و نقل در حال اخذ شدن است، که اگر شرکتی در استان در این حوزه فعال باشد، می تواند از این فرصت استفاده کند.

پورابراهیمی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و گلخانه‌ ای نیز بیان کرد: سازمان توسعه تجارت دو مرکز تجاری در عمان و روسیه راه اندازی کرده و رایزنان بازرگانی کشور در آنجا مستقر هستند که با کمک بخش خصوصی می‌توان غرفه‌ای دائمی برای عرضه محصولات استان در این کشورها راه‌اندازی کرد.

وی، خاطرنشان کرد: همچنین روس‌ ها برای سرمایه گذاری در بحث احداث گلخانه‌ ها در جنوب استان اعلام آمادگی کرده‌ اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha