برپایی ۱۶ بازارچه نوروزی طی ایام نوروز در استان کرمان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از برپایی ۱۶ بازارچه نوروزی شامل بازارچه های صنایع دستی و عرضه سوغات طی ایام نوروز ۱۴۰۲ در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی اظهار کرد: این بازارچه‌ ها در شهرستان‌ های کرمان، بردسیر، بم، رفسنجان، فهرج، شهربابک، راور، سیرجان، زرند، شهربابک، جیرفت، کوهبنان و همچنین شهرهای ماهان، راین و شهداد ایجاد می‌ شود.

وی افزود: تلاش شده است؛ این بازارچه‌ ها در محل اماکن تاریخی برپا شود، که گردشگران علاوه بر بازدید از این اماکن، از صنایع‌ دستی و سوغات مناطق مختلف استان نیز استفاده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، بیان کرد: تاریخ برگزاری بیشتر این بازارچه‌ ها از تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۱ فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

فعالی به دو بازارچه صنایع‌ دستی شهر کرمان که در مجموعه گنجعلیخان و بازار قلعه محمود برپا می‌ شود اشاره و بیان کرد: این بازارچه‌ ها در قالب ۱۴۵ غرفه، به تفکیک ۴۵ غرفه در مجموعه گنجعلیخان و صد غرفه در بازار تاریخی قلعه محمود، صنایع‌ دستی و سوغات کرمان را به معرض نمایش و فروش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: این بازارچه‌ ها از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۱ فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ میزبان گردشگران و علاقه‌ مندان خواهند بود.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع‌ دستی شهر ماهان، راین و شهداد به ترتیب در محل باغ شاهزاده، ارگ تاریخی و روستای زیارتگاه برگزار می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha