مصمم به تولید "پارانیترو کلرو بنزن" برای حفظ سرمایه های کشوریم

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز می گوید مصمم به تولید پارانیترو کلرو بنزن در دو سال آینده برای حفظ سرمایه های کشوریم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت (طبنا) ، مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز در مراسم افتتاح خط تولید پارا آمینو فنل، ماده موثره تولید استامینوفن با تاکید بر حفظ سرمایه های ملی کشور در شرایط کنونی گفت: " این نوید را می‌دهیم تا در دو سال‌ آینده خط تولید پارانیترو کلرو بنزن را افتتاح کنیم و این زنجیره ارزش را از نفت تا داروی استامینوفن متصل کنیم."

سیدمحمدرضا موسوی اصفهانی با بیان اینکه در دو سال قبل در زمان راه‌اندازی خط تولید ماده موثره استامینوفن قول دادیم که ماده پیشتاز آن که همان پاراآمینوفنل است را نیز تولید کنیم ادامه داد: اگر امروز شاهد تحقق این وعده هستیم به دلیل رسالت این مجموعه برای جلوگیری از خام‌فروشی است.

وی در تکمیل تصمیم شرکت برای تولید پارانیترو کلرو بنزن تصریح کرد: " نباید اجازه دهیم «بنزن» ۰.۸ دلاری ما به کشورهای دیگر صادر و آنجا به مواد ارزش افزوده بالا از جمله «پارانیترو کلرو بنزن» ۳ دلاری و استامینوفن ۱۰ دلاری تبدیل شود!"

تولید پاراآمینوفنل ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: شرکت کیمیاگران امروز که در مسیر تولید داروهای پرکاربرد و اساسی کشور از جمله استامینوفن، گام‌های اثرگذاری برداشته است، توانسته با راه اندازی کارخانه تولید پاراآمینوفنل به عنوان ماده موثره و اولیه این دارو، کشور را نسبت به واردات این داروی راهبردی بی‌نیاز کند.

موسوی با بیان اینکه پیش از راه اندازی این کارخانه، سالانه ۲۰ میلیون دلار برای واردات این ماده پرکاربرد از کشورهایی همچون هند و چین صرف می‌شد و برای تولید اشکال مختلف دارویی در اختیار صنایع داروساز قرار می‌گرفت، خاطر نشان کرد: با تولید این ماده موثره دارویی در داخل کشور، بالغ بر ۱۵ میلیون صرفه‌جویی ارزی ضمن بی نیازی به واردات برای کشور محقق می‌شود.

موسوی اسفهانی، مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز

وی به ظرفیت سالیانه تولید این کارخانه اشاره کرد و افزود: این خط تولید بومی می تواند ۴هزار تن پاراآمینوفنل تولید کند که این میزان دو برابر نیاز کشور بوده و می‌تواند ضمن تامین نیاز داخلی، صادرات به سایر کشورها را رونق بخشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: با تکمیل زنجیره تولید داروی استامینوفن، با ایجاد ارزش افزوده از فرآورده‌های پتروشیمی همچون بنزن، ایران برای نخستین بار در جهان، زنجیره کامل تولید این دارو را در اختیار خواهد داشت.

صادرات دارو به ۳۰ کشور جهان

موسوی اصفهانی خودکفایی و تکامل زنجیره ارزش تولید داروهای راهبردی و پرکاربرد دیگری همچون متفورمین برای بیماران دیابتی، داروهای آسپرین و مفنامیک اسید را نیز از دیگر برنامه های آتی کیمیاگران امروز دانست.

یادآور می شود احداث خط تولید مترونیدازول، استامینوفن و گلیسیرین و صادرات به ۳۰ کشور جهان در عین خودکفایی، از دستاوردهای این شرکت دانش بنیان به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha