بهره گیری از ظرفیت های صنایع بزرگ در قطعه سازی

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان در سفر یکروزه خود به شهرستان سیرجان و بازدید از واحدهای تولیدی و طرح های اقتصادی این شهرستان گفت: باید از ظرفیت های صنایع بزرگ استان کرمان در قطعه سازی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن زاده، با در اولین برنامه سفر کاری خود به شهرستان سیرجان، با حضور در "دهکده گردشگری گهرپارک" گل گهر، در جریان ظرفیت‌ های این مجموعه قرار گرفت و از کارخانه ذوب و ریخته گری با تولید یک میلیون و دویست هزار تن در سال از انواع شمش فولادی و کارگاه ساخت تجهیزات شرکت جهان فولاد سیرجان بازدید کرد.

وی در دومین از برنامه سفر کاری خود، از کارخانه تراکتورسازی عمران سیرجان در زمینه تولید انواع تراکتورهای باغی، زراعی و شالیزار و کارخانه تصفیه شکر منطقه ویژه سیرجان با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر بازدید و چالش‌ های توسعه‌ ای آن را ارزیابی کرد.

بازدید از کارخانه یاس سنگ پاریز تولیدکننده کاشی و سرامیک نیز در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و کارخانه کاشی و سرامیک یاس سنگ پاریز و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیرجان از دیگر برنامه های معاون استاندار کرمان در سیرجان بود.

بهره گیری از ظرفیت های صنایع بزرگ در قطعه سازی

در کارخانه کاشی و سرامیک یاس سنگ پاریز روزانه ۱۲۰۰ متر مربع کاشی لبه استخری تولید می شود و تولید کاشی در این کارخانه به ۳ هزار متر مربع در روز می رسد.

در ادامه دکتر حسن زاده از کارخانه تصفیه شکر منطقه ویژه سیرجان با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر بازدید و چالش های توسعه‌ای آن را ارزیابی کرد.

وی همچنین با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای سیرجان ضمن آشنایی با حرفه ها و توانمندی‌های مرکز با حضور در کارگاه های آموزشی از جمله جوشکاری آرگون، تعمیرات ماشین های سنگین و نیمه سنگین، تراش سنگ های قیمتی... با مربیان و کارکنان دیدار و گفتگو کرد.

بهره گیری از ظرفیت های صنایع بزرگ در قطعه سازی

مربیان کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای سیرجان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه مهارت آموزی، ترویج آموزش های فنی و حرفه ای را در تحقق کارآفرینی، اشتغالزایی پایدار مهم دانستند و خواستار برطرف شدن موانع و فراهم شدن بسترهای مورد نیاز از جمله مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز کارگاه ها از طریق ظرفیت های شهرستانی شدند.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان؛ همچنین با حضور مدیران مجتمع جهان فولاد سیرجان،غرس نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در محوطه این شرکت انجام شد.

حسن زاده در پایان، به مناسبت میلاد مهدی موعود (عج) ضمن دیدار با حجت الاسلام شیخ عباس مسلمی زاده امام جمعه سیرجان، سالروز میلاد خجسته امام زمان(عج) را تبریک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha