آغاز بیست و سومین طرح ملی خدمات مسافرین نوروزی هلال احمر سیرجان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان، گفت: همزمان با سراسر کشور امروز 25 اسفندماه، بیست و سومین طرح ملی خدمات مسافرین نوروزی با حضور اعضای سازمان جوانان این جمعیت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید عرب قهستانی در آئین افتتاحیه بیست و سومین طرح ملی ارائه خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی، با آرزوی سفری بدون خطر برای تمامی هموطنان، گفت: نوروز امسال نیز همانند سال های گذشته، این طرح در شهرستان سیرجان همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۰ هزار نفر از اعضای سازمان جوانان در سراسر کشور در این طرح ‌شرکت می کنند، افزود: امسال نیز در شهرستان سیرجان شاهد افزایش تعداد نیروهای داوطلب در سازمان جوانان و طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی هستیم و این استقبال داوطلبانه جهت انجام خدمات بشردوستانه را به فال نیک می گیریم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان تصریح کرد: شعار امسال سازمان جوانان در نوروز ١۴٠٢ «جوانان سفیران ایمن، سلامت و نشاط اجتماعی» است، که این شعار گویای این است؛ که دغدغه اعضاء سازمان جوانان جمعیت در همه جا و همه مکان ها، سلامت و نشاط مردم می باشد.

آغاز بیست و سومین طرح ملی خدمات مسافرین نوروزی هلال احمر سیرجان

عرب قهستانی، بیان کرد: امسال بیست و سومین طرح ملی خدمات مسافران نوروزی در دو قالب پست‌ های ثابت و تیم‌ های سحاب(سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه) در اماکن گردشگری و همچنین ورودی های شهر، اجرا می شود.

وی با تاکید بر آموزش مباحث امدادی در کنار راهنمایی مسافران، تاکید کرد: بحث آموزش و فراگیری مباحث کمک های اولیه جهت آمادگی در برابر هر نوع حادثه ای، یکی از مهم‌ ترین مباحث کاربردیدر این طرح می باشد، که به همت مربیان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش به مسافران صورت می پذیرد.

آغاز بیست و سومین طرح ملی خدمات مسافرین نوروزی هلال احمر سیرجان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان، یادآورر شد: با توجه به اینکه سیرجان در مسیر اصلی مسافرانی است که از شمال کشور به سمت جنوب می آیند، امسال سه پست ثابت در ورودی جاده تهران(فنی و حرفه ای)، ورودی کرمان(میدان نیروی دریایی) و پارک مسافر(مرکز شهر) و همچنین یک پست دیگر در مکان زیارتی امامزاده علی(ع) جهت ارائه خدمات به مسافرین نوروزی در نظر گرفته شده است و همچنین تیم سیار سحاب نیز در کنار تیم های ثابت به مسافرین خدمات ارائه می دهند.

عرب قهستانی، در پایان خاطرنشان کرد: امسال در کنار راهنمایی مسافران نوروزی و توزیع نقشه و بروشورهای گردشگری و معرفی اماکن تاریخی، سیاحتی و زیارتی، شاهد طرح‌ های متفاوت دیگری از جمله کمپبن ملی بهرفت(بهبود رفتار ترافیکی)، حضور اعضاء تیم‌ های سحر در فضاهای دوستدار کودک و مشارکت در بحث سلامت محیط زیست و آموزش کمک های اولیه، که همگی به سازمان جوانان واگذار شده است، خواهیم بود.

آغاز بیست و سومین طرح ملی خدمات مسافرین نوروزی هلال احمر سیرجان

انتهای پیام/ رهنما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha