واگذاری ۸۰ درصد اختیارات و اعتبارات با حساب خزانه به استان ها

رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری شهرستان زرند، گفت: با تصویب تبصره ۱۸ بودجه در حوزه اشتغال به جایی خواهیم رسید، که بالای ۸۰ درصد اختیارات و اعتبارات حتی با حساب خزانه به استان ها واگذار شود، تا شورای استان ها که در میدان حضور دارند تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد باقر قالیباف، امروز جمعه ۲۶ اسفندماه، پس از بازدید از مجتمع فولاد زرند ایرانیان، در جلسه شورای اداری شهرستان زرند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ابراز خرسندی از حضور در کرمان و زیارت مزار سردار شهید سلیمانی، گفت: شهید باقری در زمان جنگ با توجه به شرایط آن زمان تأکید کرده بود باید استراتژی ها را تغییر داد، به نظر من، اکنون نیز باید به استراتژی هایی بازگردیم که از آن نتیجه گرفتیم، اما رها کردیم.

مشکلات اقتصادی با حضور مردم در عرصه خلق ثروت برای کشور، معرفت و دانش فتح می‌ شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، بیان کرد: از استراتژی های موفق گذشته ما این بود که انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم پیروز شد و تداوم یافت و دفاع مقدس را نیز مردم اداره کردند.

دکتر قالیباف، اظهار داشت: شهید سلیمانی آمریکا را با استفاده از نیروی مردمی زمین گیر و داعش را با استفاده از همین نیروی مردمی اعم از فاطمیون، زینبیون و سایر مردم و بدون استفاده از تجهیزات و ارتش منظم، شکست داد.

وی افزود: تردید نکنید مشکلات اقتصادی با حضور مردم در عرصه خلق ثروت برای کشور، معرفت و دانش فتح می شود و با نظام بروکراسی و اداری هرگز چنین تحولی اتفاق نمی افتد.

رئیس قوه مقننه، تصریح کرد: ما باید خداباوری و ایمان داشته باشیم که اگر در مسیر الهی حرکت کنیم، سختی ها و مشکلات برطرف می شود.

دکتر قالیباف بر همین اساس، عنوان کرد: ما باید مبتنی بر عدالت، عقلانیت و معنویت که از ارکان شیوه مدیریت امام(ره) بوده و مکتب شهید سلیمانی نیز بر همان مبانی پیش رفت، حرکت کرده و آنها را در اقتصاد به کار گیریم، که تردیدی نیست که راهگشا خواهد بود.

وی، با بیان اینکه ما از این نگاه در مجلس استفاده می کنیم و بر اساس آن تلاش ما در مجلس این است که تمرکز گرایی را در کشور از بین ببریم، ابراز کرد: همه اختیارات در همه بخش ها در تهران متمرکز شده است، که این اشتباه است.

مبنای تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ واگذاری اختیارات به استان‌ ها بود

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اگر به سه سال گذشته مجلس بنگرید، می بینید که تلاش کرده ایم عمده تصمیمات در حوزه اقتصاد باشد و در مسائل اقتصادی تلاش کردیم هر چقدر می توانیم با نگاه تمرکز زدایی و تسهیلگری برای مردم فرصت حضور فراهم کنیم.

دکتر قالیباف متذکر شد: در این خصوص با تصویب تبصره ۱۸ بودجه در حوزه اشتغال به جایی خواهیم رسید، که بالای ۸۰ درصد اختیارات و اعتبارات حتی با حساب خزانه به استان ها واگذار شود، تا شورای استان ها که در میدان حضور دارند تصمیم گیری کنند.

وی، با بیان اینکه در حوزه مولد سازی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱، تعداد ۱۲ قانون تصویب کردیم که از طریق آنها مولدسازی انجام شود، اما قانون اجرا نمی‌شود، گفت: در شنبه گذشته اصلاحات آیین نامه مولدسازی به تصویب رسید، که در آن محوریت کار استان ها و شهرستان ها است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha