سیل‌ بند جیرفت هرچه سریع تر ترمیم شود

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه سیل‌ بند جیرفت باید بلافاصله ترمیم شود، گفت: نمی‌ توان جیرفت را در مقابل خطراتی که از همه طرف آن را احاطه کرده بی‌ دفاع گذاشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه پس از بازدید از مناطق درگیر سیل دیشب(۸ فروردین) جیرفت در نشست ستاد حوادث این شهرستان اظهار کرد: برداشتن سیل‌ بند خطرناک بوده است، بنابراین شورای تامین مصوب کند؛ تا اقدامی برای ساخت و ساز انجام نشود و بلافاصله سیل‌ بند آنجا ترمیم شود.

وی با اشاره به حکمی که یک تعاونی برای تخریب سیل‌ بند گرفته است، ادامه داد: اگر زمین حق آنهاست در جای دیگری به آنها زمین داده شود، چرا که سیل‌ بند اولویت است.


استاندار کرمان اضافه کرد: جیرفت از چند طرف به رودخانه می‌ رسد و اگر مراقبت نشود خطرات سیل آن را تهدید می‌ کند.


فداکار درباره حوادثی که در بخش اسماعیلی جیرفت در نتیجه سیل رخ داد، گفت: روستای اکبرآباد بیشترین آسیب را دیده و منازل دچار آبگرفتگی شده است.


وی تاکید کرد: باید در استانداردها سختگیری و تدبیر صورت گیرد؛ تا راه‌ های جایگزین پیدا شود و مردم در محدوده عبور سیل ساخت و ساز نکنند.


استاندار کرمان؛ با بیان اینکه باید آسیب‌ ها مستندسازی تا مشخص شود آیا دستگاهی کوتاهی کرده است یا خیر، تصریح کرد: جهاد کشاورزی خسارت‌ های کشاورزی را برآورد و راهداری نیز ارزیابی خسارت و ترمیم جاده‌ ها را آغاز کند.


وی با اشاره به کمبودها در حوزه هواشناسی خاطرنشان کرد: نقص اصلی زیرساخت‌ های هواشناسی مشهود است و اطلاعات بروزی از میزان بارندگی در اسماعیلی وجود ندارد.


فرماندار جیرفت نیز متذکر شد: به دلیل حکم دستگاه قضایی قسمتی از این سیل‌ بند که در املاک شرکتی بوده تخریب و هم اکنون این سیل‌ بند ناقص برای شهر جیرفت خطرآفرین شده است.

شایان ذکر است؛ شکسته شدن سیل‌ بند خاکی در اطراف جیرفت از دیروز عصر(۸ فروردین) سیلاب را در جیرفت تشدید کرد و در نتیجه آن سه تن جان باختند.

انتهای پیام/

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha