بهره مندی ۵۰۰ هزار نفر از خدمات هلال احمر استان کرمان در ایام نوروز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، گفت: ۵۰۰ هزار نفر در ایام نوروز امسال از خدمات جمعیت هلال احمر شامل؛ طرح‌ های پیشگیرانه با ایجاد فضاهای ایمنی، سلامت، فضاهای دوستدار کودک و خیمه‌ های نماز بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا فلاح در آیین اختتامیه بیست و سومین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: استاندار کرمان در ایام نوروز چهار مرتبه در بین نیروهای جمعیت هلال‌ احمر حضور یافتند، که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه طرح‌ های پیشگیرانه با ایجاد فضاهای ایمنی، سلامت، فضاهای دوستدار کودک و خیمه‌ های نماز در مکان‌های شلوغ برگزار شد، افزود: در مجموع ۵۰۰ هزار نفر در ایام نوروز از خدمات جمعیت هلال احمر استان کرمان بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، با بیان اینکه طرح نوروزی هلال‌ احمر از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا روز ۱۴ فروردین امسال ادامه داشت، تصریح کرد: امسال با حجم و افزایش ورودی مسافر به استان کرمان، خوشبختانه با کاهش تلفات رو به‌ رو بودیم.

بهره مندی ۵۰۰ هزار نفر از خدمات هلال احمر استان کرمان در ایام نوروز

حضور بیش از یکهزار نفر از اعضای سازمان جوانان در طرح خدمات به مسافران نوروزی

فلاح با تقدیر از رسانه‌ های استان جهت انعکاس اقدامات پیشگیرانه و اعلام هشدارها، بیان کرد: در طرح نوروزی، از نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمان، حدود ۴۴۰ امدادگر در امداد حوادث همکاری کردند و یکهزار و ۶۰۰ نفر از اعضای سازمان جوان جمعیت هلال‌ احمر در ورودی‌ های شهرها مشغول خدمت رسانی به مسافران بودند.

امدادرسانی به ۲۷۵ نفر از متاثرین حوادث

وی در ادامه تشریح جزئیات فعالیت ها و خدمات جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به اینکه در۱۳۰ حادثه با ظرفیت ۷۰ پایگاه امدادی ثابت و سیار امدادرسانی شد، ابراز داشت: ۷۲۵ نفر توسط جمعیت هلال‌ احمر امدادرسانی شده و ۲۰۰ نفر نیز پایگاه‌ های هلال‌ احمر استان، اسکان شدند.

توزیع ۶ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، با بیان اینکه ۶ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در مناطق محروم توسط این جمعیت توزیع شد، ادامه داد: تمام داروخانه های جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز باز بوده است و ۱۰ هزار نفر از خدمات دارویی این داروخانه ها استفاده کردند.

حمایت یک میلیارد تومانی از بیماران

رضا فلاح با اشاره به اینکه در نوروز امسال یک میلیارد تومان حمایت درمانی از بیماران انجام شده است، بیان کرد: هلال‌ احمر در سال جدید با تلاش بیشتر در خدمتگزاری به مردم پیشقدم است.

وی اظهار داشت: داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر با عشق خدمت می‌ کنند و در سیل منطقه بلوک در شهرستان جیرفت نیز امدادرسانی به سیل‌ زدگان را به موقع آغاز کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، عنوان کرد: سرعت عمل امروز هلال احمر برگرفته از تجربه‌ ها و سخت‌ کوشی همکاران است؛ چرا که نیروهای ما فقط با عشق و دغدغه‌ ای که دارند، دلسوزانه فعالیت می‌ کنند.

بهره مندی ۵۰۰ هزار نفر از خدمات هلال احمر استان کرمان در ایام نوروز

خدمات جمعیت هلال احمر بر کسی پوشیده نیست

فرماندار شهرستان جیرفت نیز در این آیین اظهار داشت: خدمات جمعیت هلال‌ احمر بر کسی پوشیده نیست و از زحمات آنها کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم که در بحران‌ ها در کنار مردم هستند.

احمد بلندنظر افزود: با توجه به اینکه شهرستان جیرفت در مسیر عبور مسافران نوروزی بود، این طرح بسیار موثر بود.

وی با اشاره به سیل منطقه بلوک جیرفت، خاطرنشان کرد: امدادگران جمعیت هلال‌ احمر در پیدا کردن مفقودین سیل در جیرفت بسیار کمک کردند و در اولین ساعات سیل توانستند اجساد سیل‌ زدگان را پیدا کنند.

اجرای طرح جمع آوری زباله در روز طبیعت

علی یعقوبی پور فرماندار شهرستان سیرجان نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این آئین، با اشاره به راه اندازی پست های نوروزی جمعیت هلال‌ احمر در مکان‌ های گردشگری و ورودی های شهر، یادآور شد: روزانه ۲۵ هزار نفر از مجموعه تفریحی گردشگری گهر پارک در سیرجان پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در روز ۱۳ فروردین روز طبیعت با توزیع نایلون به کمک انجمن مهرورزان طبیعت و جوانان جمعیت هلال‌ احمر شهرستان سیرجان، توانستیم بخش زیادی از زباله ها را جمع‌ آوری کنیم؛ که این طرح یک اقدام فرهنگی در جهت حفاظت از محیط زیست بود.

شایان ذکر است؛ در پایان این جلسه با اهدای لوحی با امضای دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از استاندار کرمان تقدیر شد.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha