معدوم سازی بیش از ۱۵هزار کیلو مواد غذایی فاسد طی ایام نوروز در کرمان

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: طی بازرسی های انجام شده در طرح نوروزی بهداشت محیط؛ مقادیر ۱۵ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم/لیتر، مواد غذایی و آشامیدنی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس محمدرضا احمدپور، گفت: بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای طرح سلامت نوروزی، از تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ در قالب ۳۰ تیم بهداشتی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به بازرسی از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن اقامتی و تفریحی و ... پرداختند.

وی در تشریح نتایج این بازرسی ها گفت: در این بازرسی ها، ۲۶۲ مورد مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر و ... بازدید شدند که از این تعداد برای ۱۸ مورد اخطار کتبی صادر شد؛ همچنین ۴۳۸ مورد از مراکز و اماکن بین راهی بازدید شده که ۸ واحد متخلف پلمپ، ۴ واحد به مراجع قضایی معرفی و برای ۴۷ واحد اخطار کتبی صادر شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تصریح کرد: تعداد ۹۶ مورد بازدید از پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری(اتوبوس، راه آهن، فرودگاه، کشتیرانی و ...) صورت گرفته و برای ۵ واحد از آنها اخطار کتبی صادر شده است.

احمدپور؛ ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار و ۵۸۸ مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی مورد بازرسی قرار گرفته است؛ که از این تعداد، ۵۵ واحد پلمپ شده و ۳۲ واحد به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی بیان کرد: تعداد بازدید از اماکن عمومی ۲ هزار ۷۹۹ مورد بوده و ۴ واحد پلمپ و ۸ واحد به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار گفت: کارشناسان بهداشت محیط، تعداد ۶۲۵ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه ها و سازمان ها و اصناف در ایام نوروزی داشته اند.

احمدپور تصریح کرد: همچنین ۱۵۵ مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد در فعالیت های همکاران ما گزارش شده است.

وی در خصوص مقدار مواد غذایی معدوم شده، بیان کرد: در این بازرسی ها مقدار ۱۵ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم/لیتر، مواد غذایی و آشامیدنی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شدند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان، به ۱۸۷ مورد از شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ رسیدگی و ۲۰۰ مورد از سایر شکایات مردمی را نیز پیگیری کرده اند.

احمدپور؛ تشریح کرد: دراین بازدیدهای بهداشتی، ۱۲ هزار و ۵۷۹ مورد سنجش عوامل محیطی و کنترل کیفی مواد غذایی با دستگاه های پرتابل، ۱۲۷ مورد نمونه برداری مواد غذایی مشکوک به فساد، ۳۷۷ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و پنج هزار و ۹۶۴ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی سامانه های آبرسانی انجام شده است، همچنین تعداد ۲۳۰ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی را داشته ایم.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha