اجرای طرح نصب و آشکارسازی علائم راهنمایی و رانندگی در استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: با توجه به ایام نوروز و افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی جهت کاهش تصادفات جاده ای، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و آشکارسازی مسیرها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی در جلسه ۱۸ اسفند ماه ستاد راهبری ایمنی حمل و نقل و ترافیک استان کرمان، با اشاره به ایام پایانی سال و افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی عنوان کرد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی و آشکارسازی مسیرها باید در دستور کار قرار گیرد.


وی همچنین با اشاره به شناسایی و اعلام ۳۵ نقطه حادثه‌ خیز در سطح استان از سوی راهداری، بر نظارت و رفع مشکل این نقاط در آستانه سفرهای نوروزی تاکید و ابراز کرد: با توجه به در پیش بودن نوروز، محورهایی که بیشترین تصادف و تلفات را داشته مدنظر باشد و آشکارسازی محورها و علائم الزامی است.

کاهش ۶۰ درصدی تلفات جاده ای


سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز با بیان اینکه پلیس تمام تلاش خود را برای اجرای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گذاشته است، اظهار داشت: کاهش ۶۰ درصدی تلفات رانندگی در دستور کار جدی پلیس است.


وی افزود: برخورد با خودروهای متخلف تحت هر عنوانی با قاطعیت انجام می‌ شود، مردم باید سفری ایمن داشته باشند و پلیس با متخلفان برخورد جدی خواهد داشت.

رشد ۳۳ درصدی تردد در محورهای استان کرمان


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای شمال استان کرمان از رشد ۳۳ درصدی تردد در محورهای استان نام برد و بیان کرد: راه‌ های استان کرمان در ۱۱ ماهه گذشته شاهد ۲۵ میلیون تردد بوده‌ اند.


عراقی‌ زاده، تصریح کرد: محور سه راهی بهرامجرد به سمت بافت و محور باغین - رفسنجان از مسیرهای پر تلفات هستند، محورهای سیرجان - حاجی‌آباد، باغین - بردسیر، رفسنجان - کشکوئیه و کرمان - باغین نیز چهار محور پر تصارف استان کرمان است.


وی ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون تردد در ایام نوروزی داشتیم و امسال پیش‌ بینی ما ۱۷ میلیون تردد است.

شناسایی ۵ نقطه حادثه خیز در جنوب کرمان


مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز خاطرنشان کرد: پنج نقطه حادثه‌ خیز در جنوب استان کرمان آشکارسازی شده و برای ایام نوروز آماده است.


وی تاکید کرد: بیشترین تصادفات در جنوب استان مربوط به خودروهای سوخت‌ بر و قاچاق انسان است، ضمن اینکه وجود دستفروشان در حاشیه جاده‌ ها نیز یک آسیب جدی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha