کد خبر: 197718
۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
بهداشت و درمان مسئله مهم کشور است

دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با استاندار مازندران رقم خورد: بهداشت و درمان مسئله مهم کشور است. ما باید وضعیت دسترسی به خدمات این حوزه را منطبق بر سیاست های بالادستی بازسازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، استاندار مازندران در دیدار با اعضای هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل گفت: بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان اتفاقات خوبی رخ داده که با قبل انقلاب قابل مقایسه نیست. ما نتوانستیم آنچه که در حوزه بهداشت و درمان بدست آوردیم را برای مردم تبیین کنیم.

وی افزود: کشور در حال توسعه است ولی علی رغم همه این پیشرفت ها مقام معظم رهبری فرمودند در سال جاری باید تحول بیشتری در دستگاه های اجرایی اتفاق بیفتد. لذا باید سرعت فعالیت ها را افزایش دهیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان مسئله مهم کشور است. ما باید وضعیت دسترسی به خدمات این حوزه را منطبق بر سیاست های بالادستی بازسازی کنیم.

حسینی پور گفت: در تبیین مفهوم عدالت اجتماعی بررسی شود که توسعه متعادل و متوازن در همه جای استان اتفاق افتاده است یا خیر، در استان ۳۶۰۰روستا وجود دارد که باید مناطق روستایی را در اجرای عدالت اجتماعی ببینیم و کم و کاستی ها در این مناطق و بویژه مناطق محروم بر طرف شود
رشد متوازن باعث توسعه کشور می شود.

وی افزود: ضرورت برنامه ریزی منطقه ی صحیح باید اتفاق بیفتد و در این راستا از رامسر تا گلوگاه در توسعه بهداشت و درمان سهیم باشند و مراجعات به بیمارستان های استان بسیار بیشتر از امکانات بیمارستان هاست.

استاندار گفت: توریسم درمانی یکی دیگر از برنامه‌های مهم دانشگاه های استان باشد، با ایجاد دهکده سلامت می توانیم درآمد هنگفت برای استان تولید شود.

حسینی پور تصریح کرد: بحث جوانی جمعیت در دانشگاه های علوم پزشکی مازندران در الویت اول باشد. نرخ جمعیت در استان مازندران به ۱/۱ رسیده که زنگ خطر استان است، در سال ۱۴۰۲ نباید مرگ مادر باردار داشته باشیم.

‌وی ادلمه داد: تشکیل کارگروه در استانداری برای بررسی مسایل مهم با الویت بندی و حل مشکلات بهداشتی و درمانی استان از مصوبات این جلسه بوده است.

این مسئول گفت: توجه به دانشجویان جدی باشد، در خدماتی که به دانشجویان داده می شود تحول ایجاد شود و نیاز های دانشجویان برطرف شود، باید کارها در شأن دانشجویان ما انجام شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست با استاندار مازندران خبر داد:
آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۱۱۰۰ تخت خوابی در اردیبهشت ماه سال جاری


دکتر فرهاد غلامی در دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل با استاندار مازندران با گرامیداشت یاد شهدای سلامت دانشگاه، موفقیت در کنترل کرونا را مدیون جان فشانی کادر درمان و بهداشت دانست.
وی در ادامه گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه سلامت و اقدامات این دانشگاه در بخش های مختلف ارائه داد و گغت" استان مازندران بزرگترین شبکه بهداشتی و درمانی کشور را داراست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:
قرار گاه جوانی جمعیت دانشگاه نسبت به شناسایی ۱۱ هزار زوج نابارور و برنامه ریزی جهت درمان آنان در راستای افزایش و جوانی جمعیت اقدام کرد

فرهاد غلامی گفت: تبدیل وضعیت ۸۲۱ نفر در سال گذشته در بخش های مختلف ستادی و تابعه دانشگاه انجام شد.

وی افزود: از ۲۱ پروژه حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال در هفته دولت ۱۴۰۱ بهره برداری شد و بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در سال گذشته تخصیص داده شد.

این مسئول گفت: نیمی از بدهی های سال گذشته با مدیریت انجام شده تسویه شد ( ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال بدهی به ۶۰۰۰ میلیارد ریال کاهش یافت) و طی سال گذشته در راستای طرح رایحه خدمت، ۴۶ برنامه ملاقات عمومی برگزار شد و ۱۸۱۰ بازدید از مراکز و پروژه های حوزه سلامت استان انجام شد.

غلامی گفت: برنامه ریزی لازم جهت اجرای ۱۵ پروژه حوزه سلامت در بحث مولد سازی انجام شد و بیمارستان ۲۲۲ تخت خوابی تنکابن تا شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بیمارستان رازی قایم شهر در اردیبهشت ماه افتتاح می شود وعملیات ساخت بیمارستان ۱۱۰۰ تخت خوابی تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود.

غلامی گفت: در زمینه کنترل بیماری دیابت، فشار خون و سرطان ها در سال ۱۴۰۱ فعالیت های خوبی انجام شد و یکی از مهمترین معظلات استان عدم ساماندهی سگ های ولگرد است.

وی افزود: اجرای پرونده الکترونیک در سطح یک به طور کامل انجام شد و سطح دو در حال تکمیل است و در حوزه آموزش، مجوز راه اندازی ده رشته جدید اخذ شد و راه اندازی دانشکده طب سنتی و دانشکده توانبخشی از برنامه های مهم معاونت آموزشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha