به دنبال قضایی کردن موارد مربوط به دانشگاه ها و دانشجویان نیستیم

رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: سیاست ما در قوه قضائیه این است؛ که موارد مربوط به دانشجویان و دانشگاه ها قضایی نشود و بخش عمده مدیریت این موارد با ظرفیت های موجود در دانشگاه ها صورت گیرد که این سیاست تاکنون نیز به خوبی جواب داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی عارفی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز دکتر مهدی احمدی نژاد را همراهی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این دیدار در خصوص اقدامات حوزه سلامت به ویژه در سال ۱۴۰۱ و ایام نوروز ۱۴۰۲ مطالبی را بیان کرد.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: سیاست ما در قوه قضائیه این است؛ که موارد مربوط به دانشجویان و دانشگاه ها قضایی نشود و بخش عمده مدیریت این موارد با ظرفیت های موجود در دانشگاه ها صورت گیرد که این سیاست تاکنون نیز به خوبی جواب داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، افزود: در حوزه مسائل دانشجویی همواره تعامل و همفکری بین نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی با مسئولان دانشگاهی مد نظر قرار داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای توسعه سلامت جامعه تقدیر و اظهار کرد: در حوزه مسائل دانشجویی همواره تعامل و همفکری بین نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی با مسئولان دانشگاهی مد نظر قرار داشته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، با اشاره به این مطلب که مسائل مطرح شده درباره بی حجابی در ادامه فتنه‌ های گذشته دشمنان مطرح شده، بیان کرد: نمی توان گفت فتنه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام شده، زیرا هر روز به هر بهانه‌ای فراخوان و تجمعی را مطرح می‌ کنند و به دنبال آن هستند که فضای دانشگاه ها را سیاسی کرده و برای نظام چالش ایجاد کنند و از سوی دیگر اجازه ندهند دانشجویان در فضای آرام به تحصیل خود ادامه دهند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه به یقین همه توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر علیرغم اینکه استان کرمان هدف تمرکز ضد انقلاب بود، بر مبنای تدابیر انجام شده کمترین مشکلات را در فضای عمومی و دانشگاه‌ ها داشته ایم.

وی، به اعمال نظارت های قانونی در دانشگاه ها نیز اشاره و تاکید کرد: به عنوان دستگاه قضایی، هر جایی که نیاز به کمک و همفکری باشد، همکاری خواهیم کرد.

نماینده قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه توسعه عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی در جامعه تاکید بر اقدامات ایجابی است، خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق موارد مربوط به کشف حجاب، با تذکر و برخوردهای ایجابی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha