برگزاری «جشنواره ملی نان» در شهر کرمان

شهردار کرمان، از برگزاری «جشنواره ملی نان» در شهر کرمان، و تشکیل دبیرخانه این جشنواره در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، به‌صورت جشنواره ملی غذا و با محوریت نان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید شعرباف، در نشستی که با حضور مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان و مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌ منظور تبادل نظر پیرامون جشنواره نان برگزار شد، گفت: نان در فرهنگ دینی ما از موضوعات ویژه‌ ای است؛ که می‌ تواند در قالب جشنواره و برنامه‌ های مفرح اجتماعی و مردمی دیده شود.

وی به برگزاری چنین جشنواره‌ ای در کشور تاجیکستان نیز، اشاره و بیان کرد: در نمایشگاهی که پیرامون این جشنواره برگزار شده بود، ۱۵۰ نوع نان به‌ صورت جذاب عرضه شد و ایده برگزاری چنین جشنواره‌ ای در کرمان، از آنجا در ذهنم شکل گرفت.

شهردار کرمان، افزود: برگزاری جشنواره‌ ای با چنین موضوعیتی می‌ تواند فضای اجتماعی خوبی در شهر کرمان ایجاد کند و شهرداری با استقبال از این رویداد فرهنگی، می‌ تواند در حوزه تبلیغات، اطلاع‌ رسانی، برپایی نمایشگاه، در اختیار گذاشتن مکان مشخص و مناسب و پذیرش بخشی از میهمانان کمک‌ کنند.

شعرباف، با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره، به هماهنگی با استانداری نیاز دارد و شهرداری نیز تیمی را برای این منظور در نظر گرفته است، ادامه داد: این جشنواره باید با رویکرد اجتماعی برگزار شود؛ چرا که هر رویدادی که به تشویق و حضور مردم در جامعه کمک کند، نیازمند حمایت است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی، با اشاره به ظرفیت ملی و کشوری این جشنواره، گفت: پیشنهاد می‌ شود که جشنواره ملی نان به‌صورت جشنواره ملی غذا، با محوریت نان برگزار شود؛ چرا که درخصوص موضوع نان، محتواهای خوبی نیز تولید شده است.

شهردار کرمان، استفاده از تحقیقات علمی پیرامون نان را موجب جذاب‌ شدن فضای جشنواره ذکر و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست علمی با حضور متخصصان، می‌ تواند به چند جانبه‌ بودن جشنواره کمک کند.

وی پیشنهاد زیباسازی سه‌راهی «سیلو» و نصب تصاویر متناسب با موضوع نان را در این تقاطع مطرح و تصریح کرد: اقدامات جانبی پیرامون جشنواره از جمله نصب المان و معرفی شهدای نانوا موجب می‌ شود؛ تا این کار به شکل جذاب، معرفی شود.

شعرباف، در مورد مکان برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: فضای اطراف شهرداری، استانداری و پارک شورا به‌صورت متمرکز، ترکیب خوبی است که می‌ توان برای برگزاری این جشنواره پیشنهاد داد.

وی خطاب به برگزارکنندکان جشنواره غذا با محوریت نان، گفت: نیاز است تا جزئیاات کامل این جشنواره ابلاغ و سپس برای اجرای مناسب آن تصمیم‌ گیری شود.

برگزاری «جشنواره ملی نان» در شهر کرمان

همچنین؛ دراین نشست، داریوش ماهری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان نیز، انجام کار علمی برای جشنواره را پیشنهاد خوبی دانست و گفت: می‌ توانیم در چند مرحله، جشنواره فیلم و عکس در حاشیه این جشنواره داشته باشیم و با در نظرگرفتن اینکه نان قوت برتر است، با برگزاری فراخوان، به بار علمی این جشنواره یاری برسانیم و در گستره‌ ای وسیع، فرهنگ‌ سازی کنیم.

دبیر جشنواره ملی نان، نیز از تشکیل دبیرخانه این جشنواره در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و انجام کارهای پژوهشی و میدانی پیرامون این جشنواره خبر داد.

رستمی، افزود: تاریخ برگزاری این رویداد ۱۰ تا 16 تیرماه درنظر گرفته شده و از شرکت بازرگانی دولتی ایران، دعوت شده تا به‌ منظور برگزاری ملی و سراسری این جشنواره، هماهنگی‌ های لازم را با مسئولان و دست‌اندرکاران جشنواره ملی نان، انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان تشکیل شده است.

شهرداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha