شهیدی که بخاطر حاج قاسم، پیکرش هرگز به وطن بازنگشت

مراسم یادبود شهید «حاج حسین بادپا» شهید جاویدالاثر مدافع حرم اهل کرمان، در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مراسم هشتمین سالگرد شهادت سردار «حسین بادپا» پنج‌شنبه (۷ اردیبهشت‌) با سخنرانی حجت‌ الاسلام دکتر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

شهید حاج «حسین بادپا» که کرمانی ها به او لقب «دردانه کرمان» را داده اند، متولد ۱۳۴۸ در شهرستان رفسنجان می باشد.

او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر محل تولدش سپری کرد، اما تقارن سنین نوجوانی او با دوران دفاع مقدس باعث شده بود، تمام فکر و خیال حسین مشغول اعزام به جبهه باشد.

اشتیاق حاج حسین به حضور در جبهه ها بالاخره نتیجه داد و او به محض ورود به ۱۵ سالگی عازم جبهه های نبرد با نیروهای بعثی شد.

حسین بادپا از آن به بعد مدت ۴ سال تمام را در جبهه ها گذراند و در این مدت به عنوان مسئول محور شناسایی و در مقاطعی هم در مقام فرمانده گروهان یا معاون گردان انجام وظیفه کرد.

حسین باد پا از افراد بسیار زحمتکش و مخلص لشکر ۴۱ ثارالله بود که بارها مجروح شد و در نهایت با از دست دادن یکی از چشمانش به عنوان جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس شناخته شد.

ولی با این وجود پس از جنگ هم از پا ننشست و در ماموریت‌های جنوب‌شرق لشکر ۴۱ ثارالله در مبارزه با عناصر ضد انقلاب و اشرار در سال ۷۰ پیشتاز نبرد بود.

شهید بادپا خدمات زیادی را در عملیات های لشکر ۴۱ ثارالله در سال های ۷۱ تا ۷۳ درگردان زرهی تقدیم انقلاب کرد و حتی پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۳ هم، با راه اندازی دفتر خدمات درمانی روستایی منشاء خدمت به روستاییان و مردم محروم بود و هیچ گاه ارتباط خود با بسیج و سپاه را قطع و حتی کمرنگ نکرد.

شهیدی که بخاطر حاج قاسم، پیکرش هرگز به وطن بازنگشت

با آغاز درگیری های بین نیروهای مقاومت و تکفیری ها در سوریه حاج حسین هم به عنوان نیروی مستشاری و به صورت داوطلبانه عازم شامات شد، با اینکه در ابتدا حاج قاسم با رفتن او به سوریه مخالفت می کرد.

اما به خاطر روحیه ای که داشت هیچگاه از درگیری ها فاصله نگرفت و در این مسیر بارها هم با مجروحیت به ایران بازگشت اما هر بار بدون این که منتظر بهبودی کامل بماند، به سوریه برگشت تا کار ناتمامش را تمام کند.

و سرانجام در ۳۱ فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۴ پس از ۳۰ سال انتظار او برای شهادت، به همراه همرزمش «سردار هادی کجباف» در منطقه بصری الحریر استان درعا در سوریه به شهادت رسید و پیکرش هیچگاه به ایران بازنگشت و شهید جاویدالاثر مدافع حرم شد.

داستان جاویدالاثر شدن این شهید و اینکه پیکرش هروز به وطن بازنگشت را شهید سلیمانی به همرزمانش گفته بود.

شهیدی که بخاطر حاج قاسم، پیکرش هرگز به وطن بازنگشت

این شهید گرانقدر از صمیمی ترین یاران شهید حاج قاسم سلیمانی بود، که سنگ یادبود این شهید نیز در گلزار شهدای کرمان در کنار مزار شهید محمدحسین یوسف‌ الهی و حاج قاسم قرار دارد.

شهید سلیمانی در خصوص شهید بادپا گفته بود؛ پیکر حسین هرگز بر نمی‌ گردد، به خاطر من، چون در کرمان همه شهدا را خودم دفن می‌ کنم، اما حسین دوست صمیمی من بود و می‌ داند من دلش را ندارم او را خاک کنم، برای همین پیکرش بر نخواهد گشت.

شهید حاج قاسم سلیمانی در دست نوشته ای که برای شهید حاج حسین بادپا می نویسد؛ می گوید:

من هر شب دعایت می کنم و تو هم دعایم کن

اگر رفتی مرا یادت نرود، قول دادی سلام مرا به یونس، حسین، حاج احمد، میرحسینی و همه و همه را سلام برسان . بگو معرفت هم حدی دارد

به آنها بگو غریبم با روح و جان خسته

غروبه و وقت پرواز با بال شکسته

کبوتر ها رفتند و من در دام صیاد

خدایا کی شود از دام صیاد گردم آزاد

شهیدی که بخاطر حاج قاسم، پیکرش هرگز به وطن بازنگشت

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha