انعقاد قرارداد طرح مطالعاتی پدافند شیمیایی کشور در استان کرمان

مدیر کل پدافند غیرعامل استان کرمان، با بیان این مطلب که رسیدگی به اکوسیستم پدافند شیمیایی نیاز به بررسی و مطالعات دارد، گفت: امروز برای اولین بار قرارداد طرح مطالعاتی پدافند شیمیایی کشور در استان کرمان منعقد می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ همایش پدافند شیمیایی استان ۹ اردیبهشت ماه در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان با یادآوری حمله شیمیایی حلبچه و دزلی و شهادت جمع کثیری از هموطنان، عنوان کرد: امن‌ سازی و کاهش آسیب‌ پذیری و مخاطرات، حفاظت از مردم و منابع انسانی، ارتقای آمادگی و تاب‌ آوری زیرساخت‌ ها از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

علی بیگ‌ زاده، مصونیت‌ بخشی و پیشگیری را ماهیت پدافند غیرعامل دانست و بیان کرد: در پدافند غیرعامل باید مباحث شیمیایی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان تصریح کرد: خسارات زیان بار و آثاری که از مواد شیمیایی به جای می‌ ماند، جبران‌ ناپذیر است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان کرمان در این همایش با اشاره به اقدامات شهید سلیمانی در جنوب کرمان، گفت: اقدامات شهید سلیمانی آینه تمام نمای اقدامات پدافند غیرعامل بوده است.

ابراهیم کریمی؛ اظهار کرد: امنیت بستری برای توسعه در همه زمینه‌ های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است و لذا شهید سلیمانی فعالیت‌ ها در جنوب استان را در بستر امنیت به‌ وجود آورد و در جبهه مقاومت و جهان اسلام نیز همچنین فعالیت‌ های ایشان حول همین محور بوده است.

وی با بیان این مطلب که رسیدگی به اکوسیستم پدافند شیمیایی نیاز به بررسی و مطالعات دارد، خاطرنشان کرد: امروز برای اولین بار قرارداد طرح مطالعاتی پدافند شیمیایی کشور در استان کرمان منعقد می‌ شود.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha