مجتمع‌های آموزشی حلقه مفقوده دانشگاه و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خبر داد: اولین مجتمع نوآوری و فناوری مهارت دانش‌بنیان به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، با مشارکت و همکاری سه‌جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران و شرکت فناور یکتا نیرو صنعت نیکان (تیوان) مجتمع نوآوری و فناوری مهارت‌های دانش‌بنیان در راستای اجرای طرح مهارت افزایی، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در حوزه مشاغل و کسب‌وکارهای نوین و باهدف ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنان از طریق اجرای دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه نوآوری کارآفرینی، فناوری‌های نوین یا دانش‌بنیان بر اساس استانداردهای مهارت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۲ بهمن ساری، ایجاد و به بهره‌برداری رسید.

سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، در این مراسم گفت: رویکرد جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار (مبتنی بر اشتغال) در کشور به اجرا درمی‌آید. باید دغدغه‌ها را حذف نمود و مطابق مطالعات موجود مهارت‌های آموزشی را افزایش داد تا آموزش‌های فنی و مهارتی گسترش یابد. باید همه فرهیختگان و دست‌اندرکاران در فضای عمومی قرار گیرند تا دغدغه‌ها رفع گردد.

وی ادامه داد: طرح‌هایی در استان در دست بررسی است و همه‌ی مسئولین و دست‌اندرکاران به نقش و اهمیت بسزای آموزش‌های مهارتی اذعان دارند و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار مؤثر می‌دانند. اکثر کارآموزان کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و به نظر می‌رسد مجتمع‌های آموزشی می‌توانند حلقه مفقوده بین دانشگاه و آموزش فنی و حرفه‌ای را خوب پوشش دهند. آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از ایده و تفکر بروز دانشجویان بهره‌مند شود و در مقابل دانشجویان می‌توانند از آموزش‌های مهارتی بهره لازم را ببرند. دراین‌بین طرح‌ها تبدیل به نوآوری شده و محصولات تجاری باید به عرضه عموم مردم برسد تا مردم تأثیر آموزش‌های فنی و مهارتی را در زندگی خود لمس نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha