نیروهای هلال‌ احمر مورد حمایت قضایی قرار می‌ گیرند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نیروهای هلال‌ احمر مورد حمایت قضایی قرار می‌ گیرند؛ زیرا در صحنه‌ هایی که نیاز به دسترسی به مقام قضایی است؛ اگر بخواهند منتظر مجوزها بمانند ممکن است؛ کار از کار می گذرد و جان فرد از دست می رود، بنابراین باید بر اساس تشخیص خودشان تصمیم بگیرند و اجرا و ریسک کنند، بنابراین باید مورد حمایت دستگاه قضایی باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مجموعه‌ های جمعیت هلال احمر استان کرمان به مناسبت آغاز هفته هلال احمر صورت پذیرفت؛ اظهار کرد: ظرفیت‌ های خوبی در جمعیت هلال‌ احمر استان کرمان وجود دارد، که موجب افتخار است.

وی با بیان اینکه خدمات ملی و استانی جمعیت هلال‌ احمر استان کرمان قابل‌ تقدیر است‌، ابراز داشت: از نام‌ های مقدس برای هلال‌ احمر در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان استفاده شده که نشان از احترام انسان‌ ها و بشریت به کار این مجموعه دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: هلال‌ احمر به افرادی خدمات می‌ دهد که نیازمند توانبخشی و محروم هستند و از نظر مالی و امکانات دست‌ شان به جایی نمی‌ رسد، که بتوانند سلامت خود را تامین کنند و همچنین افرادی که دچار حوادث می‌ شوند توسط هلال‌ احمر خدمت‌ رسانی می‌ شوند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: نیروهای آموزش دیده هلال‌ احمر در شرایط بحرانی به سر صحنه می‌ رسند و امدادرسانی و کمک می‌ دهند و جان یک انسان را نجات می‌ دهند؛ که این در فرهنگ دینی ما ارزش زیادی دارد.

وی با اشاره به قداست شغل هلال‌ احمر تصریح کرد: جمعیت هلال‌ احمر استان کرمان توان امدادرسانی در سطح کشور را دارد و این در حالی‌ است، که کرمان از استان‌ های حادثه‌ خیز است و با دارا بودن ۱۰ درصد خاک کشور حوادث زیاد و متنوعی در این خطه اتفاق می‌ افتد.

نیروهای هلال‌ احمر مورد حمایت قضایی قرار می‌ گیرند

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان؛ خاطرنشان کرد: جوانان ما به هلال‌ احمر گرایش دارند و برای آموزش‌ های مرتبط با این مجموعه باانگیزه هستند و هلال‌ احمر نیز توانسته این انگیزه‌ ها را مدیریت و ساماندهی کند و آموزش در ابعاد مختلف را ارائه دهد.

حجت الاسلام حمیدی ابراز داشت: نیروهای هلال‌ احمر مورد حمایت قضایی قرار می‌ گیرند؛ زیرا در صحنه‌ هایی که نیاز به دسترسی به مقام قضایی است؛ اگر بخواهند منتظر مجوزها بمانند ممکن است؛ کار از کار می گذرد و جان فرد از دست می رود، بنابراین باید بر اساس تشخیص خودشان تصمیم بگیرند و اجرا و ریسک کنند، بنابراین باید مورد حمایت دستگاه قضایی باشند.

وی عنوان کرد: دادستان‌ ها در استان کرمان به ضرورت‌ های کار هلال‌ احمر توجه دارند و پشتیبانی قضایی را انجام می‌ دهند و نیروهای هلال‌ احمر نیز در کارهایی که ضرورت ندارد و نیاز به مجوز است؛ می‌ توانند از مقام قضایی هر منطقه دستور قضایی لازم را بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: تاکید ما به دادستان‌ ها و همکاران قضایی در استان این است؛ که از نیرهای هلال‌ احمر حمایت کنند و مجوز و دستور قضایی لازم را در اسرع وقت بدهند و این حمایت قضایی از امدادگر برای نجات جان انسان‌ ها اهمیت دارد.

حجت الاسلام حمیدی ابراز کرد: هلال‌ احمر برای تثبیت مالکیت املاک غیرمنقول اقدام کند؛ تا مالکیت‌ ها قابل دفاع باشد و همچنین کارهای قضایی و حقوقی موقوفات هلال‌ احمر انجام شود تا این مجموعه‌ ها مورد تعرض قرار نگیرند و حفظ شوند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه حفظ حریم رودخانه‌ ها و وقوع سیل کم‌ کاری کرده‌ ایم و بستر رودخانه‌ ها را بعد از انقلاب نتوانسته‌ ایم خوب حفاظت کنیم و تاخت و تاز و ساخت و سازهایی صورت گرفته و خسارت‌ های سیل ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ هاست.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha