افتتاح نخستین موزه دیرینه‌ شناسی و حیات طبیعی کشور در کرمان

نخستین موزه دیرینه‌ شناسی و حیات طبیعی کشور و اولین موزه فسیل جسم نرم جهان با همکاری شهرداری کرمان در پارک شهید مطهری کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نخستین موزه دیرینه‌ شناسی و حیات طبیعی ایران روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با همکاری محسن تجربه‌ کار دیرینه‌شناس، شهرداری کرمان و میراث فرهنگی در محل پارک مطهری کرمان افتتاح شد.

فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، در مراسم افتتاح این موزه، گفت: استان کرمان ظرفیت‌ های زیادی در حوزه گردشگری دارد و باید از تمام ظرفیت‌ ها برای ماندگاری گردشگر در استان کرمان استفاده کرد.

افتتاح نخستین موزه دیرینه‌ شناسی و حیات طبیعی کشور در کرمان

وی با اشاره به اینکه میانگین اقامت مسافران در استان کرمان ۲,۹ روز است که باید افزایش پیدا کند، افزود: استان کرمان در حوزه میراث‌ فرهنگی، یک استان بسیار غنی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، با بیان اینکه طرح دیجیتال‌ سازی ۱۰ موزه استان در هفته میراث‌ فرهنگی اجرا می‌ شود، اظهار کرد:‌ استان کرمان، هفت اثر ثبت جهانی دارد و ۱۰ هزار قلم تاریخی فقط در باغ‌ موزه هرندی کرمان نگهداری می‌ شود، که این یک ظرفیت بزرگ است.

افتتاح نخستین موزه دیرینه‌ شناسی و حیات طبیعی کشور در کرمان

فعالی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی، غیرمشارکتی و خصوصی است،خاطرنشان کرد: موزه‌ های استان کرمان در طول سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران است و با افزایش تعداد موزه‌ ها بدون شک بر تعداد گردشگران نیز افزوده می شود.

محسن تجربه کار؛ مجموعه دار دیرینه شناسی کرمان نیز در آیین افتتاحیه این موزه گفت: موزه دیرینه شناسی کرمان اولین موزه دیرینه شناسی ایران و اولین موزه ای در جهان بشمار می رود؛ که پایه و اساس آن بر محور موجوداتی که قسمت های نرم جسمشان تبدیل به فسیل شده، استوار است.

افتتاح نخستین موزه دیرینه‌ شناسی و حیات طبیعی کشور در کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha