ورود کرمان به صنعت طلاسازی/ احداث کاروانسرا و بازار طلا و جواهرات کرمان

استاندار کرمان گفت: با ساخت کاروانسرا و بازار طلا و جواهر، علاوه بر آغاز کاری جدید در استان، نوسازی محیط پیرامونی و تحول در آبادی منطقه را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ با تفاهم‌ نامه مشترک شهرداری کرمان و شرکت سرمایه‌ گذاری مس سرچشمه، کاروانسرا و بازار طلا و جواهر کرمان در زمینی به وسعت ۱۷ هزار متر مربع جنب مسجد تاریخی امام خمینی(ره) در میان بافت تاریخی شهر کرمان احداث می‌ شود.

استاندار کرمان در مراسم امضای این تفاهم‌ نامه عنوان کرد: استان کرمان علی‌ رغم ظرفیت‌ های معدنی، مصرف و مجموعه‌ های آموزشگاهی طلا و جواهرات، اما در حوزه ساخت طلا و جواهر فعالیتی نداشته است.

محمد مهدی فداکار افزود: مصرف طلا در استان کرمان نسبتا بالاست و از سویی ظرفیت‌ های معدنی در جنوب استان و پسماندهای مس برای استخراج طلا هم دارد و همین مسئله دلیل محکمی برای تولید و ساخت طلا و جواهر در استان است.

وی تصریح کرد: زمین شهرداری واقع در خیابان امام به دلیل محدودیت‌ های میراثی و بافت تاریخی تاکنون بلاتکلیف مانده بود؛ که با ساخت کاروانسرا و بازار طلا و جواهر، علاوه بر آغاز کاری جدید در استان، نوسازی محیط پیرامونی و تحول در آبادی منطقه را خواهیم داشت.

ورود کرمان به صنعت طلاسازی/ احداث کاروانسرا و بازار طلا و جواهرات کرمان

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه بنای اصلی کروانسرا و بازار طلا و جواهر کرمان بر ساخت و تولید است، بیان کرد: نظرات تخصصی صنف و آموزشگاه‌ ها نیز گرفته می‌ شود.

فداکار در خصوص فعالیت مراکز رشد و فناوری عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان مستقل شده و ساختمان قدیم معاونت عمرانی استانداری در میدان عشاورا به پارک استان اختصاص می‌ یابد؛ تا شرکت‌ های فناور در قدم اول مستقر شوند.

ویساخت کاروانسرای طلا در کرمان را یادگار خیر و آغازی بر بهره‌ برداری از ظرفیت‌ های بی نظیر استان در صنایع پایین دستی معدنی و مس دانست.

گفتنی است؛ فرآیند زنجیره ارزش طلا و گوهرسنگ از تولید تا مصرف در کاروانسرا و بازار طلا و جواهر امام خمینی(ره) کرمان اجرایی می‌ شود.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha