هدیه زندگی به دو محکوم به قصاص در منوجان

رئیس دادگستری شهرستان منوجان از رهایی دو محکوم به قصاص در این شهرستان خبر داد و گفت: در جنوب استان کرمان ظرفیت های صلح و سازش بالایی وجود دارد و باید از این ظرفیت ها بهره جست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سامان افشارمنش امروز چهارم خرداد ماه با اعلام این مطلب، از ریش سفیدان، متنفذین و معتمدین محلی درخواست کرد؛ با تلاش حداکثری در هسته‌ های صلح یاران و مصلحین، دستگاه قضایی را یاری و اختلافات مردم را با سازش حل و فصل کنند.

وی افزود: صلح و سازش عجین شده با فرهنگ اسلامی و نشات گرفته از آیات قرآن کریم، احادیث و سیره نبوی، اهل بیت عصمت و طهارت( علیهم السلام) و جزء مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان است.

رئیس دادگستری منوجان بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه کنونی کم شدن روحیه گذشت افراد است؛ که در این راستا نیاز به گسترش و بالا بردن فرهنگ گذشت و صلح و سازش است.

افشارمنش؛ از سازش در دو فقره پرونده قصاص دراین شهرستان خبر داد و گفت: در جنوب استان کرمان ظرفیت های صلح و سازش بالایی وجود دارد و باید از این ظرفیت ها بهره جست و همه پای کار بیایند و بتوانیم فرهنگ صلح و سازش را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در یک سال اخیر بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده در دادگستری منوجان رسیدگی شده، بیان کرد: در این مدت تعداد ۴ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده در دادگاه و ۶ هزار و ۵۳۷ فقره پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان رسیدگی شده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: این تعداد پرونده، طبیعتاً رسیدگی‌ ها را طولانی می‌ کند؛ لذا از مردم درخواست داریم؛ تا حد امکان اختلافاتی را که امکان حل و فصل آن خارج از دادگاه وجود دارد، با همکاری ریش سفیدان و متنفذان خارج از دادگاه حل و فصل کنند.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha