نخستین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی جنوب شرق کشور در کرمان افتتاح شد

مراسم افتتاح نخستین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی و مرکز تحقیقات مهاجمین زیستی جنوب شرق کشور با حضور مدیرانی از وزارت بهداشت، معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور و مدیران استانی در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار «محمدعلی قمی» معاون امور استان‌ های سازمان پدافند غیر عامل کشور در این جلسه با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند؛ که از دشمن غافل نباشیم، اظهار داشت: چیزی که دشمن را به هدف می‌رساند غفلت است که می‌ تواند در همه حوزه‌ های توجه به مردم، انجام وظایف و... باشد و لطمه‌ های زیادی را برای انسان به‌ دنبال دارد.

وی با بیان اینکه باید در حوزه پایش اقدامات دشمن کار کنیم تا بتوانیم مانع ضربه‌های دشمن شده و یا آسیب‌ های آن را به حداقل برسانیم، افزود: کار دشمن ضربه زدن و توطئه‌ چینی است و ما باید با شناخت دشمن کاری انجام دهیم که برنامه دشمن به نتیجه نرسد. یکی از ویژگی‌ های شهید سلیمانی شناخت خوبی بود که از دشمن داشت و به دلیل این شناخت به موقع ورود می‌ کرد و مانع از اقدامات دشمن می‌ شد.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ ای که موجب کاهش آسیب‌ پذیری، بازدارندگی دفاعی، پایداری ملی و استمرار خدمات ضروری شود، مصون‌ سازی زیرساخت را به دنبال دارد و این به معنای پدافند مغیر عامل است. یکی از کسانی که هم پدافند غیرعامل را شناخت و هم آن را در کشور نهادینه کرد مقام معظم رهبری بود.

سردار قمی؛ هدف پدافند غیرعامل را حفظ دارایی‌های انسانی و ساختاری دانست و افزود: امروز درگیر تهدیدات نوینی هستیم که گاهی یک پروژه و گاهی یک پروسه است مانند کرونا که در حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نیروی انسای پیامدهای جبران ناپذیری برای کشور به‌دنبال داشت.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در ساختار پدافند غیرعامل تهدیدات نو شده باید ساختار نوینی در معاونت‌ ها و قرارگاه‌ ها شکل بگیرد و امروز در تمام حوزه‌ های، سایبری، زیستی، شیمیایی، پرتوی و... رصد و پایش تهدید و تشخیص هشدار ما در مرحله خوبی است؛ تا بتوانیم آن را در برابر یک جنگ ترکیبی تمام عیار به کار بگیریم و با آن مقابله کنیم.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل امروز به‌ عنوان یک موضوع با اهمیت و همیشگی است و به همین دلیل قرارگاه‌ های متعددی شکل گرفته و استمرار خدمت‌ رسانی به مردم در پدافند غیرعامل در دستور کار است.

سردار قمی یادآور شد: موضوعات بسیاری وجود دارد که در حوزه پدافند غیرعامل باید به آن پرداخته شود؛ که با حساسیت پیگیری می‌ شود. موضوع جمعیت نیز یکی از موضوعات سازمان پدافند است و در این ارتباط قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شده است.

نخستین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی جنوب شرق کشور در کرمان افتتاح شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: یکی از محورهایی که دشمن در جنگ ترکیبی بر آن برنامه‌ریزی دارد، بخش کشاورزی است.

رحمان جلالی اهمیت آرایش قرارگاهی را در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن مورد تاکید قرار داد و افزود: از الزامات فعالیت قرارگاهی، مباحث سخت افزاری و پشتیبانی است و با توجه به پهناوری استان باید اعتبارات به شکل ویژه دیده شود.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از اقتصاد استان کرمان مربوط به حوزه کشاورزی است، بنابراین پدافند زیستی از اهمیت ویژه‌ای در این خطه برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به خلاء جدی در حوزه پیوست رسانه‌ ای و لزوم اطلاع‌ رسانی به کشاورزان بیان کرد: ارتباطات بین دستگاهی نیز مسئله مهمی در این زمینه است.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان نیز بر لزوم نگاه، تفکر و حمایت ملی در حوزه زیستی و مقابله با مهاجمین در این زمینه تاکید کرد.

نخستین قرارگاه مقابله با مهاجمین زیستی جنوب شرق کشور در کرمان افتتاح شد

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha