کرمان بهشت پلاس معادن است/ افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن در کرمان

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کرمان در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات راه سازی و تجهیزات وابسته کرمان گفت: ایران بهشت معادن و کرمان بهشت پلاس معادن است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن زاده در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات راه سازی و تجهیزات وابسته کرمان، گفت: ایران بهشت معادن و کرمان بهشت پلاس معادن است و توقع ما از شرکت‌ ها این است؛ که علاوه بر قطعه‌ سازی، در حوزه دانش‌ بنیان و آی‌ تی هم ورود کنند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی باید بیشتر شود و رویدادهای معدنی داشته باشیم

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان؛ ضمن تأکید بر افزایش توان قطعه‌سازی بر ورود جوانان به موضوعات دانش‌ بنیان مربوط به صنایع معدنی، تصریح کرد: ما در کشور و کرمان توان این را داریم که مسائل بزرگ مربوط به معادن را با دانش حل کنیم. جوانان ما باید به حوزه دانش‌بنیان در همه ابعاد ورود کنند.

حسن زاده اظهار داشت: بسیاری از مسائل صنایع معدنی با دانش داده‌ ورزی و آی‌ تی قابل‌ حل است و وجود شرکت‌ های بزرگ معدنی در استان کرمان زمینه فعالیت برای جوانان مستعد را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه؛ دغدغه اصلی ما معدن است اما متاسفانه در خصوص معدن و صنایع معدنی انصافا کار نکردیم، تاکید کرد: مهمترین آن در زمینه اکتشاف و صنایع پایین دستی بوده که مورد غفلت واقع شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه در کشور ما حدود ۱۰ میلیون متر حفاری کردیم در صورتی که در کشور معدنی این عدد سالانه باشد؛ ابراز داشت: از سال ۹۵ شرکت مس رسما وارد اکتشاف شده است و در استان گل گهر و شرکت های آهنی هنوز وارد اکتشافات جدی نشده اند .

حسن زاده اضافه کرد: ۸ میلیارد و۲۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی در استان داریم؛ که مربوط به شمال استان است، در جنوب استان با وجود ذخایر بهتر کل اکتشاف انجام شده حدود ۳۳۰ میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط موجب توسعه می‌ شوند، اظهار داشت: شرکت‌ های بزرگ در حوزه قطعه‌ سازی به کمک شرکت‌ های کوچک بیایند و از شرکت‌ های معدنی گلایه دارم که چرا در حوزه اکتشاف نرفتند.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: شرکت مس اگر یک‌ میلیون تن کاتد تولید دارد؛ صنایع پایین‌ دستی هم برای ما اهمیت دارد و در خصوص مسؤولیت اجتماعی منظور پول‌ پاشی نیست؛ بلکه ایجاد کردن صنایع‌ پایین دستی و تربیت و تقویت نیروی انسانی ماهر است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha