تفکیک زمین جهت واگذاری به خانواده‌ های دارای سه فرزند و بیشتر

استاندار کرمان گفت: تفکیک زمین برای خانواده‌ های دارای سه فرزند و بیشتر در متراژ ۲۰۰ متر و بالاتر باید انجام شود؛ تا متقاضیان برحسب شرایط خود زمین را انتخاب و فرآیند واگذاری آن هرچه زودتر انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دومین جلسه ستاد جمعیت استان بعد از ظهر شنبه ۲۷ خرداد با حضور استاندار کرمان و اعضای این ستاد برگزار شد.

استاندار کرمان در این جلسه در خصوص واگذاری زمین به خانواده‌ های دارای سه فرزند و بیشتر، گفت: تفکیک زمین در متراژ ۲۰۰ متر و بیشتر باید انجام شود؛ تا افراد متقاضی برحسب شرایط خود زمین را انتخاب و فرآیند واگذاری زمین هرچه زودتر انجام گیرد.

فداکار، افزود: نماینده شورای بانک‌ ها نیز باید در جلسات ستاد حضور داشته باشند و میزان پرداخت وام‌ ها اعلام شود.

وی، ارائه محتوای لازم در خصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری در اختیار شهرداری و صدا و سیما را جهت تبلیغات مفید و موثر مورد اشاره قرار داد.

استاندار کرمان با بیان اینکه از ظرفیت مولدسازی برای جابجایی خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی و مرکز ناباروری می‌ توان استفاده کرد، تصریح کرد: به دلیل بالا بودن طول تحصیل دانشجوهای پزشکی، وجود خوابگاه متاهلین ضرورت دارد.

فداکار در مورد عدم وجود پزشک متخصص در بیمارستان کوهبنان نیز تصریح کرد: برای حل این مشکل باید از ظرفیت نیروی بومی برای استقرار پزشک متخصص استفاده کرد و انگیزه بخشی لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره اینکه اقدامات خوبی در خصوص ستاد جمعیت انجام شده است، بیان کرد: رصد آمایش جمعیت، افزایش شناسایی زوج‌ های نابارور، استقرار متخصصین طب سنتی در مرکز ناباروری، آموزش‌ های هنگام ازدواج زوجین از جمله برنامه‌ های انجام شده در راستای ازدیاد نسل است.

دکتر مهدی احمدی نژآد؛ توجه به سبدهای حمایتی، حمایت از مادران باردار و فرزندان زیر دو سال، شناسایی، پیشگیری و مهار سقط جنین، کاهش میزان سزارین را از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص افزایش جمعیت عنوان کرد.

وی؛ با اشاره به محدود بودن نیروی متخصص در استان، افزود: حضور نیرو در شهرستان کوهبنان نیز به مشکل برخورده است و برای حل این امر باید چاره اندیشی کرد.

رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه با اشاره به واگذاری زمین به خانواده‌ های دارای سه فرزند به بالا، اظهار کرد: در کرمان حداقل اراضی ما ۲۰۰ متر است، که قیمت تمام شده برای ۲۰۰ متر اعمال می‌ شود و در صورت افزایش متراژ، مابه‌ التفاوت آن بر اساس قسمت کارشناسی باید پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳ هزار و ۵۳۳ نفر متقاضی دریافت زمین سه فرزندی به بالا در استان ثبت نام کرده‌ اند؛ که از این تعداد، ۳ هزار و ۴۱۰ متقاضی تشکیل پرونده بوده‌ اند، اما هیج یک از این افراد روند واگذاری زمین را به صورت کامل طی نکرده‌ اند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha