افزایش ۳.۵ درصدی نرخ ثبت ولادت در استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به افزایش نرخ ثبت ولادت در استان، گفت: نرخ ثبت ولادت بهار ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، ۳ و نیم درصد افزایش داشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کرمان، با اشاره به اینکه اولویت پرداخت وام‌ های ازدواج با زوج‌ های کرمانی است، افزود: در صورت وجود تسهیلات و نبود متقاضی از استان، می‌ توان وام ازدواج را به متقاضیان خارج از استان پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت، بیش از یک سوم متقاضیان دریافت زمین برای خانواده‌ های دارای سه فرزند و بیشتر، متعلق به شهرستان کرمان هستند، که به دلیل محدودیت واگذاری زمین در شهر کرمان، در اطراف شهر، واگذاری‌ ها انجام می‌ شود.

استاندار کرمان ضمن تاکید بر تسریع واگذاری وام و تسهیلات ازدواج، عنوان کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت باید واگذاری زمین سرعت بیشتری به خود بگیرد.

افزایش ۳.۵ درصدی نرخ ثبت ولادت در استان کرمان

رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه با اشاره به طرح جوانی جمعیت، افزود: ۵ هزار متقاضی برای فرزند سوم به بعد و ۴۶۰ متقاضی برای چهار فرزند زیر ۲۰ سال جهت دریافت زمین و در مجموع ۵ هزار و ۴۶۴ نفر متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت‌ نام کرده‌ اند و تعداد ۱۶۳ پرونده نیز جهت تعیین قطعه در گردش هیئت نمایندگی هستند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha